• boniish

BF januari 2016

Hej !!

Hoppar in här , kollade gravtest i söndags & plussade enligt mödravården är ja i V.6 (5+2) idag men var och kollade ultra Ida då ja fick en rosa blödning och sen inget mer. Enligt ultra & läkaren är ja i v 4 Max och skulle återkomma då man inte kan se något,

• boniish
    Ljh87 skrev 2015-05-22 16:16:00 följande:

Fy tusan vad trött jag är! Orkade inte se Eurovision igår utan gick och la mig halv nio. Sov till halv sju på morgonen men nu på eftermiddagen känns det som att jag inte har sovit på ett år... Det verkar vara normalt i alla fall smile1.gif Det är så mycket funderingar nu eftersom det är första graviditeten. Till exempel förväntade jag mig ett mycket värre illamående och att kräkas på morgnarna, men det har inte kommit. Jag kanske borde vara tacksam för det, men en oro finns där ändå! Fick lite småblödningar igår (väldigt sparsamt) och idag kom det lite igen. Enligt Bm är det helt okej. Jag vill bara veta att lilla barnet mår bra. Hönsmamma redan, haha!

Ja förstår dig hade oxå en liten blödning men sen slutade det. Var oxå jätte orolig. Säkert ingen fara. Hur långt är du? Ja har bara ömma bröst , kissar oftare än annars.molvärk och nu börjar tröttheten komma fram lite tror ja. Men extremt orolig o känna inte ens som ja är de ibland :( blir tokig vill BA på kontroll.
  • boniish
    Ljh87 skrev 2015-05-22 18:47:47 följande:
    Jag är i vecka 6 (5+5), ska träffa barnmorskan på ett första hälsosamtal på måndag. Är det ditt första barn också?
    Jaha vad kul enligt min senaste mens ska ja oxå vara på vecka 6 (5+5) men efter den lilla blödningen åkte ja till privat Gyn för kolla för blev orolig då sa han du är Max i v 4 för man kunde inte se nått. Då fick ja ännu med panik och orolig :( ja de är mitt första efter 1,5år försök så blev ja de nu:) så glad men vågar inte ens vara glad för så orolig tills ja går på ultra och få se.
  • boniish
    emy84 skrev 2015-05-23 06:28:12 följande:

Jag är i vecka 6+6 och var igår på ett till vul för att se hur graviditeten fortskred, har ju varit där i vecka 5+0 och då tyckte bm att det såg ut som ett pågående missfall.

Nu däremot såg allting bra ut och det lilla hjärtat pickade på som det skulle :) BF 9 januari

Vad skönt att allt är bra :) ja vad på vul i veckan och Han sa man man kunde inte se något förutom att de hade fäst och allt. Och då gjorde han mig ännu orolig. Enligt han var ja endast i v 4 men enligt sista mens ska ja va i v 6
  • boniish
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-23 12:37:41 följande:

Hej igen!

Till er lite oroliga med småblödningar...

min förra grav blödde jag lite till och från fram till ca vecka 13, de va ingen fara!

Har också haft en liten liten tidig blödning denna grav med "bebisen" mår bra och inget missfall på G! Småblödningar är vanligt :)

Tack för svaret ! Hade en liten blödning en dag bara sen inget mer efter det. Men alltid skönt och veta & få information alltid något nytt :)
  • boniish
    emy84 skrev 2015-05-23 09:47:16 följande:
    Det kan ju ta tid innan ägget fäster så du kan ju vara mindre gången än vad du tror, har du fått nån ny tid för vul senare i graviditeten?
    Nej gick på privat så han sa kom tillbaka om 2v om du vill. Men ska på inskrivning den 28 . Så ska väl kolla lite senare :)
  • boniish
    LillaMy90 skrev 2015-05-26 17:11:12 följande:

Positivt graviditetstest i söndags, idag v. 5+0. BF någon gång i slutet av januari. Andra månaden jag använt ägglossningstest och den här gången lyckades det. Första barnet. Känns otroligt, är mycket glad men samtidigt så nervös och nojjig/orolig över allt som kan gå fel. Sååå länge ännu tills det blir dags för ultraljud (v. 12 ungefär? Isåfall i mitten/slutet av juli). Vill ju veta att allt är okej.

Grattis.. Har du några du symtom? Mitt första barn med och är otroligt orolig och känns som evigheter tills v 12 för att man ska veta att allt är bra. Bör vara i v 5 möjligtvis oxå ska på inskrivning den 28
  • boniish

Ja förstår dig , känner inte så mkt heller och blir super orolig :( känns ibland som ja inte ens är de

• boniish
    LillaMy90 skrev 2015-05-26 21:17:32 följande:
    Grattis till dig och alla andra också :) Jag har lite ömma bröst, är lite tröttare än vanligt samt molande värk eller hur man ska beskriva det i magen. Vissa gånger kan det hugga till lite mera i magen, har läst att det ändå är normalt men man blir ju ändå lite orolig. Allting är ju så nytt! Har du själv några symptom?
    Ja har exakt samma symtom som du och ändå blir ja orolig att ja kanske inte är de eller vet inte vad. Så orolig. Har du varit på inskrivning ?
Svar på tråden BF januari 2016