Inlägg från: Solrosblommans |Visa alla inlägg
  • Solrosblommans

BF januari 2016

En till här :) Enligt graviditetskalendern har jag BF 21 januari men kommer nog få tidigare då mina 3 barn sen tidigare alla har kommit tidigt minst en månad.
    Den här graviditeten var allt annat än planerad och från början fanns inga andra alternativ än abort men nu har vi hunnit smälta nyheten och ser verkligen fram emot att få en sladddis. Min yngsta kommer vara 9 år när lillen i magen kommer :)

• Solrosblommans
    emy84 skrev 2015-05-26 07:28:49 följande:

Vi var i samma situation att abort var enda alternativet i början. Jag och min kille har bara varit tillsammans 8 månader och bor inte ihop, han har ett barn sen tidigare och jag har två så situationen har varit svår att ta in. Kan tillägga att vi använde både kondom (som dock gled av) och tog dagen-efter-piller och ändå lyckades bebis finnas till

Vi har precis flyttat ihop så detta är också väldigt färskt :) Jag trodde inte jag kunde bli gravid pga olika omständigheter så vi körde med avbrutet.. så hur ser det ut för er nu? Hur långt gånget?
  • Solrosblommans

Vad kul att så många fler har äldre barn :) Mina sen tidigare är 15, 11 och 8 så denna blir en sladdis även om sambon har sen tidigare på 3 och 4 år :) Är det bara jag som har lite ångest att börja om igen nu när man äntligen börjat kunna känna sig mindre låst?

• Solrosblommans

Vi va på vul igår och jag är i v.6+4. Killen är helt säker på att han VERKLIGEN vill ha det här barnet men jag har börjat få panik och tror att jag måste görs abort. Förutom att situationen just nu inte är den bästa så har jag hjärtproblem som för tillfället är en väldig plåga och medför ångest. Läkarna har sagt att graviditet och förlossningen förmodligen inte påverkar tillståndet negativt eller ska vara farligt för mig men jag är så otroligt rädd... Ska få göra ett dygns ekg om en vecka för att se hur illa det är i nuläget eller om mitt tillstånd förändrats sen tidigare. Min rädsla grundar sig även i att vid förlossningen med min mellersta dotter så kände jag av hjärtat enormt och va skärrad i flera år då jag trodde jag skulle dö...

Svar på tråden BF januari 2016