• Hemlig78

BF januari 2016

Vart bor du?

Jag är 37 o väntar mitt första.

Fia75 skrev 2015-05-29 23:50:36 följande:

Ny i tråden, plussade idag och bf 21 januari. Trodde ärligt inte det skulle hända mig, fyllde 40 i februari. Lite ont i brösten, trött och törstig men annars mest femtielva frågor som snurrar i huvudet! Vill vänta och berätta men det kommer bli en utmaning ???? Min sambo är glad och stöttande men har två vuxna barn sedan tidigare och har inte varit så sugen på fler (vi har varit tillsammans i 8 år och barnfrågan har varit ett jobbigt ämne). Bor utanför Sthlm och vill gärna ha kontakt med flera förstföderskor runt 40. Har någon startat en sluten FB grupp ännu för jan 2016?

• Hemlig78

Är du orolig, vilket är inget konstigt, så ta ett gravtest.

Jag fick blödning i v 6+0 , men jag åkte in till gynakuten direkt. Jag vill veta.

ElliK skrev 2015-05-30 08:28:11 följande:

Ett började igen på em och har fortsatt sen dess. Väldigt lite blod och behöver inte ha skydd utan räcker att jag torkar bort mer pappret när jag varit på toa. En liten klump, typ en cm knappt, har kommit ut. Men det var mörk levrat blod. Har inte några känningar av mf symptom men är såklart ändå lite orolig. Är det samma på måndag ska jag nog ringa och be om ul. Annars väntar jag till onsdag då jag har tid hos bm för inskrivning.

• Hemlig78

Vilken vecka är du i?

Gynakuten gav mig svar direkt.

ElliK skrev 2015-05-30 10:20:55 följande:

Bm sa att det inte är lönt att ta ett test än för det kommer inte visa rätt svar isåfall. Vad säger dom på gynakuten och fick du ul direkt?

• Hemlig78

Alla är olika, vissa får ont men många känner ingen smärta därav ma, vissa får vanligt med blod som mens andra endast lite tex rosa-brunt.

Har du symptom kvar?

ElliK skrev 2015-05-30 13:41:04 följande:

Gick in i vecka åtta idag.

Vet du hur lång tid efter man börjat blöda tills dess att det är missfall eller inte? Menar att om det är missfall har du magsmärtor och kraftig blödning inna ex tre dagar från det första blodet kom ut. När kan man lugna sig och veta att det bara är vanlig blödning? Man kan ju blöda hur länge som helst.

• Hemlig78

Det bästa är att kolla med vul

Och eftersom du har gått in i v 8 så syns det utan problem när du gör vul, boka privat ( de är oftast duktiga o bryr sig) eller Gyn akuten ( dock kan du få sitta ett tag i väntrummet)

Jag vet hur jobbigt det är att vara orolig o ovetande.

ElliK skrev 2015-05-30 19:15:53 följande:

Omöjligt att veta förrens man kollat upp det då alltså.

Symptom från graviditeten menar du? Isåfall så har jag knappt haft några. Men jo jag känner mig gravid.

• Hemlig78

Problemet med att göra ul tidigt är att man kanske inte ser, o det är ju onödigt att bli orolig för det.

Män mår också dåligt i sådant läge , det är därför de inte vill prata om det,

ElliK skrev 2015-05-30 20:04:33 följande:

Jaha vad bra. Läste om vaginalt ul och det är jag inte pigg på. Har en bm uppe på mitt mvc som gör ul så fick boka en tid hos henne om jag ville sa bm i telefon igår. Har tid bokad på onsdag för inskrivning men kanske bokar ul redan på måndag. Får se hur jag känner mig. Vill såklart veta! Jobbigt att tänka på det, att det kan va helt normalt eller tvärtom.

Skönt med nån att prata om det med iaf. Sambon vill gärna inte bli påmind om det så försöker inte säga nåt om det till han.

• Hemlig78

Beklagar :(

ElliK skrev 2015-06-01 14:34:00 följande:

Förstod det, tack då mycket :)

Tyvärr är det missfall. Bekräftat via vul. Förmodligen utomhavandeskap (heter det väl..) verkade det som. Tröstat mig med att det händer av en mening. Tack för all stöttning!

Svar på tråden BF januari 2016