• Diche79

BF januari 2016

Hej,

har oxå precis plussat, Bf runt 19januari.

Har en son som blev 1,5år i april :)

Blev gravid på första försöket nu, är fortfarande lite chockad!!

Går o trycker på brösten i smyg för att känna så de verkligen är ömma... Med sonen hade jag illamående redan innan bim, nu känner jag bara lite lätt under dagen.

Hur mår du?

• Diche79

Jag är oxå mer frusen nu, tar på mig raggsockor och tjock kofta när jag kommer hem från jobbet.  Vetekudden används flitigt oxå :)

ElliK skrev 2015-05-19 19:03:02 följande:

Vad kul :)

Vi trodde vi skulle plussa på senast tredje försöket men så blev det inte.

Förra grav kände jag symptom över en vecka innan BIM. Denna gången ingenting, och känner fortfarande knappt nånting nu i vecka sex. Lite foglossning är väl det ända, och det hade jag kunnat ha ändå.

Jag fck ungefär samma symptom nu som sist, men inget illamående.
    Känns som jag mår lite för bra nu nästan. Ömma bröst, molvärk och illamående bara vissa em. Konstant törstig oxå.
    Sist hade jag samma, men även ett hemskt illamående!

Var på hälsosamtal hos BM igår, inskrivning blir 4/6. KUB bokat
    13/7.  Känns konstigt att göra allt igen...!
  • Diche79
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-20 12:26:00 följande:
    Törstig, trött och kissnödig är det jag har so far ;)

Åh vad skönt att fler är törstiga.
    När jag vaknar på morgonen så är jag jättetörstig, dricker nästan en liter i bilen på vägen till jobbet!! Om jag inte dricker mkt vatten så får jag jättehög puls och blir
    alldeles svag och darrig i kroppen..

Tog ett nytt CB digital imorse, och nu hade det ökat till "3+". Så då ökar iaf hormonerna vilket känns bra.
    Dock är lillkillen hemma sjuk så den här veckan har jag nästan glömt bort att jag är gravid!
    Undrar om det kommer vara så ända tills man börjar känna sparkar i magen?

• Diche79

Hej tjejer,
    grattis till er som nyligen plussat!

Här har illamåendet från helvetet kommit på besök, går omkring konstant
    med kräkkänslor..  Lätt att försöka att inte visa nåt på jobbet!
    Har ingen aning om vilken vecka jag är i, tror på 5+6 idag.
    Sist fick jag illamående på BIM -2, så det är ju en solklar förbättring denna gången..
    Men ångrar sååå mitt uttalande förra veckan om att "lite illamående vore skönt, så man åtminstone känner att man är gravid...".

För övrigt är det ömma bröst, väldigt törstig och trött som känns av hela tiden.
    Lillkillen hemma tar all uppmärksamhet tillsammans med jobbet, så det känns
    som veckorna går otroligt fort!

• Diche79
    ElliK skrev 2015-06-01 07:27:52 följande:

Jag bor i Skåne. Ringde gynakuten igår men hade jag åkt in där hade jag fått vänta minst sex timmar och sen kanske blivit hemskickad. Dom hade haft kaos i lördags. Så har väntat till idag och ska ringa nu när dom öppnar och få tid till i em när dom har ul tider uppe på mvc.

Hej,
    det behöver inte vara missfall!
    Jag blödde 2 gånger när jag var gravid med min son, först i v 7 och sen i v 9.
    Var iväg på UL bägge gånger och båda gånger visade det att fostret
    mådde toppen! Andra gången var det massor med blod, vaknade tidigt på morgonen av att jag var kissnödig och när jag satte mig på toa så var mina vita trosor helt nerblodade, plus det hade kommit i sängen!
    Blödde sen hela dagen, men fostret mådde bra!

Man har väldigt känsliga slemhinnor i början, så sex eller om man "tagit i" vid toalettbesök kan medföra blödnigar.

Jag har ringt till kvinnokliniken på sjukhuset och fått tid direkt!
  • Diche79
    ElliK skrev 2015-06-01 11:10:00 följande:

Hoppas på att det inte är nåt men väntar på dåliga svar. Vi har inte haft sex så det har inte påverkat. Inga riktlinjer att gå efter för allt kan betyda vad som helst ju. ???? sitter på gynakuten nu då dom inte hade tid på vanliga ul förens på fredag.

Nej, det är absolut inga riktlinjer, jag ville bara ge dig lite hopp..
    Håller tummarna att det går bra för dig/er!
  • Diche79
    ElliK skrev 2015-06-01 14:34:00 följande:

Förstod det, tack då mycket :)

Tyvärr är det missfall. Bekräftat via vul. Förmodligen utomhavandeskap (heter det väl..) verkade det som. Tröstat mig med att det händer av en mening. Tack för all stöttning!

Tråkigt, beklagar verkligen!
    Jag fick missfall innan jag blev gravid med sonen.
    Foster dog i v 7-8, men kroppen reagerade inte förrän v 12, två dagar
    före KUB.
    Var jätteledsen första veckan, men sen insåg jag att det hände av en anledning.
    Läkaren sa till mig att det var nåt fel på fostret och att det var "naturens eget sätt att ta hand om det som inte skulle kunnat överlevt".

• Diche79
    ElliK skrev 2015-06-03 14:41:19 följande:

Tack! Verkar vanligast att ett sker i v 7-8. Ja jag tröstar mig med att barnet inte hade överlevt i längre fram istället. Då är ett bättre nu än sen. Men så himla tråkigt ändå. När ett väl tar efter fem månaders försök så går det åt skogen ändå.

Lycka till framåt!
  • Diche79
    meejen skrev 2015-06-03 13:24:12 följande:
    Jag kommer att flytta till strax utanför Kinna under hösten så kommer gå hos barnmorskorna där.

Hur kommer det sig att man får tidigt ultraljud? hade så gärna viljat se våran snart med. :)

Ja visst känns det som man inbillar sig det nu i början innan det börjar synas och så.
    Hej,
    jag ska in på tidigt UL imorgon, hos kvinnokliniken. Mitt är pga jag fick en
    liten blödning för en vecka sen, och vill kolla så det inte är missfall.
    Har dålig koll på vilken vecka jag är i, tror det är v8..

• Diche79
    meejen skrev 2015-06-08 20:41:28 följande:
    Jaha ok.

Hoppas det går bra och att det visar något litet fint. :)

Ska på inskrivning hos barnmorskan på onsdag. Ska blir roligt.

Är i vecka 8 jag med.
    Jag var på inskrivning igår, kändes helt onödigt eftersom jag nyss varit på hälsosamtal och hon typ gick igenom samma saker...!
    Jag var tydligen på 7+5 igår, BF 20januari.

Idag kl 11 hoppas jag få se ett tickande hjärta i magen. Fick en blödning till imorse, så jag är lite nervös...!
  • Diche79
    AnneliR skrev 2015-06-09 18:31:08 följande:
    Hur har det gått idag? Har haft bruna flytningar fram o tillbaka, ska på vul på torsdag men känner mig orolig :(
    Hej,
    för mig gick det jättebra! Fick se en liten parvel med tickande hjärta :)
    Storleken stämde med senaste mens, så det såg jättebra ut!
    Var supernervös, eftersom jag fick en till blödning igår.

Läkaren sa till mig att bla sex eller "ta i" vid toalettbesök kan ge blödningar.
    Med bebis nr 1 fick jag blödningar efter sex.

Håller tummarna för dig imorgon!

Svar på tråden BF januari 2016