• meejen

BF januari 2016

Gravid med en liten som ev är beräknad till 24 januari. Första barnet och är 26 år.

Bor för närvarande i Gbg.

• meejen
    Femma88 skrev 2015-06-01 08:14:39 följande:

Hej!

Jag är också 26, bor i Gbg och första barnet är beräknat till 5/1.. Ska på tidigt ultraljud på torsdag och börjar bli nervös för att jag bara inbillat mig alltihop, haha! Kommer gå hos barnmorskegruppen, var ska du gå?

Jag kommer att flytta till strax utanför Kinna under hösten så kommer gå hos barnmorskorna där.

Hur kommer det sig att man får tidigt ultraljud? hade så gärna viljat se våran snart med. :)

Ja visst känns det som man inbillar sig det nu i början innan det börjar synas och så.
  • meejen
    Diche79 skrev 2015-06-08 09:43:54 följande:

Hej,

jag ska in på tidigt UL imorgon, hos kvinnokliniken. Mitt är pga jag fick en

liten blödning för en vecka sen, och vill kolla så det inte är missfall.

Har dålig koll på vilken vecka jag är i, tror det är v8..

Jaha ok.

Hoppas det går bra och att det visar något litet fint. :)

Ska på inskrivning hos barnmorskan på onsdag. Ska blir roligt.

Är i vecka 8 jag med.
  • meejen
    Diche79 skrev 2015-06-09 07:55:35 följande:

Jag var på inskrivning igår, kändes helt onödigt eftersom jag nyss varit på hälsosamtal och hon typ gick igenom samma saker...!

Jag var tydligen på 7+5 igår, BF 20januari.

Idag kl 11 hoppas jag få se ett tickande hjärta i magen. Fick en blödning till imorse, så jag är lite nervös...!

Ja då kändes det la klart lite överflödigt.

Jag håller tummarna för dig! Tror det kommer gå bra. :)
  • meejen
    Emeigh 89 skrev 2015-06-09 16:31:48 följande:

Idag var vi inne på VUL då jag haft ihållande smärta i höger sida i två dagar. Var säker på att jag skulle gå därifrån med besked om utomkvedshavandeskap. Istället fick jag se en liten bebis på precis rätt ställe med tickande hjärta och rätt storlek för antal veckor. Oj vad lättad jag känner mig nu. Vecka 6+2 idag och ska verkligen försöka njuta nu!

Åhh, vad mysigt!

Vill med se våran mini!

Så skönt att allt var bra. :)
  • meejen

Varit hos barnmorskan nu. Allt verkade bra och inget ultraljud för mig innan det i vecka 18.

Men positiv det med. :)

Nu blev bf 21 januari.

• meejen
    pheew skrev 2015-06-11 10:29:44 följande:
    Ingefära ska vara bra. Antingen att gnaga på eller kanske kan du testa koka upp vatten med ingefära i och hälla av? :)
    Ska testa med detta. :) tack!
  • meejen
    Frogstomp skrev 2015-06-11 21:13:34 följande:
    För mig funkar äpplen och äppeljuice. Ibland prostafen.. (stavning på de)
    Ska försöka testa med sådant.
    Har aldrig varit åksjuk, men det har jag visst lyckats bli lättare nu med.
  • meejen

Spännande att dölja pyret för vännerna på midsommarfesterna ikväll. :)

• meejen

Det var ju också en fin kommentar.. ???? Jag hoppas för allt i världen att jag inte väntar ett missfall utan våran älskling. Men vill samtidigt inte berätta för någon innan vecka 12. Det är våran hemlis fram tills dess.

• meejen

Mycket piggare och mindre illamående, men får toppar av båda emellanåt. V 14. Längtar efter rörelser och ul. :)

Svar på tråden BF januari 2016