Inlägg från: Mattenörd |Visa alla inlägg
  • Mattenörd

BF januari 2016

flipback skrev 2015-07-03 14:12:17 följande:

Hej på er allihop, här har man varit på kubultra nu och allt gick så bra, är så himla glad och bebis var jättelivlig. Blev tillbaka flyttad 2 dagar så har BF 11 januari. Var så underbart att få se det lilla livet och att kunna slappna av nu och bara njuta fastän illamående håller i sig. Men det känns ändå outhärdligt nu när man fått se detsom orsakar allting :) hoppas det går lika bra för alla ni andra som också ska eller har varit på ultra! :)

Jag blev också tillbakaflyttad 2 dagar till 11 januari Men storebror var 9 dagar tidig så man vet ju aldrig var det slutar. Just nu tänker jag ju att det vore fint efter årsskiftet men när bebis väl kommer så spelar det nog ingen roll. Är det ditt första barn?
  • Mattenörd

Vi ville egentligen vänta lite med att berätta för vår 3-åring så det inte skulle vara så länge kvar. Samtidigt snappar han upp så mycket och ville berätta för honom själv så jag kunde förklara lite. Han är väldigt verbal. Han greppar nig inte helt men han brukar säga att han ska bli storebror och att det ligger en bebis i min mage. Att han ska klappa den försiktigt när den blir ledsen.

Eleonor01 skrev 2015-07-10 13:07:44 följande:

Ni som väntar syskon. Har ni berättat för era barn ännu? Hur gamla e de? Vi tänkte ta m vår 4 åring på första doppler lyssnandet å visa ul bilden. Tänker att det är så svårt att greppa om man inte får se å lyssna samtidigt eller tänker vi fel?

Svar på tråden BF januari 2016