• Bfmalla

BF januari 2016

Hej

Vad roligt med fler här så att man kan följas åt. :)

Själv har jag precis varit på ul för att kolla att allt såg bra ut + att de var osäkra på vilken vecka jag var i då jag haft så oregelbunden mens. Jag fick BF 6 Januari. För mig och min sambo är det första barnet. Blir spännande!

• Bfmalla

Hur går det för alla? Hur mår ni? 

Själv så mår jag väldigt bra, kan i vissa lägen bli lite yr och svimfärdig men annars märker jag knappt att jag är gravid. 
    Ska göra mitt Kub test på fredag, är lite små nervös. 
    Bor i ett landsting där alla blivande mödrar får möjlighet att göra kub-test så lika bra att passa på! :) 

• Bfmalla

Vi gjorde ett Ultraljud för 2 veckor sedan, skulle varit mitt Kub test men då var jag endast i v10. De hade räknat fel på hur långt jag hade kommit pga att jag själv inte visste för min mens hade inte hunnit bli regelbunden ännu efter jag slutat med P-pillren. Då såg vi ett litet hjärta som slog, så det kändes skönt. 

Jag var otroligt nervös innan kändes så overkligt att någonting skulle finnas inom mig och tänkte att det kanske är jag som inbillat mig och tror jag är gravid, man får ju så många konstiga tankar. Det är första barnet för mig. 

Vad roligt med fler som är beräknade samma dag, jag är också beräknad till 6/1, får väl se om de ändrar det något på Kub på fredag. 

• Bfmalla
    flipback skrev 2015-07-03 23:23:38 följande:

Får jag fråga alla ni som gjort kub/nupp och fick veta resultat, sa barnmorskan att det var låg risk, eller lägsta risk eller hur sa dom? Vi fick inte veta några siffror utan bara att det var låg risk, samma med dottern. Så undrar nu om det bara finns antingen låg eller hög, eller om det finns lägsta risk, låg, hög samt högsta eller liknade?

Jag var på mitt Kub igår. Och jag fick en siffra som var 1:15000 någonting, kommer inte riktigt ihåg. Men hon sa också att det var väldigt lågt. 
  • Bfmalla

Hej Alla! 

Hur går det för er allihop? 

Idag har jag varit på mitt RUL och allt såg jättebra ut med bebisen. Var lite orolig innan pga att jag inte känt jätte tydliga sparkar eller så , dels är det mitt första barn men sedan förklarade också barnmorskan att min moderkaka låg i framvägg så det förklarade ju saken. 

Vi kollade inte kön! Är det några här som har gjort det eller har tänkt att göra det när det är dags? 

Har ni börjat fundera på några namn?  Glad

• Bfmalla

Anaconda: Jaha vad skönt att höra då är det ju absolut ingen fara ännu. :) vad mysigt med en liten Alice <3

Om vår blir en flicka så ska hon heta Nowa.

Men Jag har en känsla av att det kommer bli en kille, alltid när jag pratar om barnet så säger jag han.. Dock har vi inte kommit på några riktigt bra pojknamn ännu. Men det kommer väl så småningom, har ni något förslag så hojta gärna till :)

Svar på tråden BF januari 2016