BF januari 2016
Hej hej. Igår fick jag brevet om kub testet. UL 13 juli. Längtar ihjäl mig. 7+4 idag. Gick med i fb gruppen men gick ur då folk kunde se mig där ???? är trött som en get men i övrigt inget konstigt. Likadant m sonen som e 4 år.
Hej hej. Igår fick jag brevet om kub testet. UL 13 juli. Längtar ihjäl mig. 7+4 idag. Gick med i fb gruppen men gick ur då folk kunde se mig där ???? är trött som en get men i övrigt inget konstigt. Likadant m sonen som e 4 år.
Glömde säga att jag hat bf 22 jan??????????????
Spännande att dölja pyret för vännerna på midsommarfesterna ikväll. :)
Frågetecknens va en tumme upp å smiley men inte nu tydligen....
På måndag är det dax för blodprov inför ul två veckor senare. Jag ska Mao göra kub testet. Någon annan i den åldern? Hur går era tankar? Har ni redan gjort testet?
Kub test idag, allt såg fint ut, livlig bebis
Hade första rörelsen m första i v13 å kände sedan den varje dag from v15. Önskar att det blir samma m denna så jag får något som bekräftar att det lever där inne:)
Jag är super nervös för jag äter en del kortison å antihistaminer. Undrar vad mitt kub säger den 13/7. Eftersom man inte fått bekräftat innan att det verkligen finns något liksom. Ja ja allt händer väl av en anledning får man intala sig. Kram på er alla
Imorgon går jag in i v 12. Jäklar vad tiden har gått fort hitintills. Inte länge sedan jag tittade på ett positivt test. Den 13 juli är mitt kub. Oj va jag är nervös för att allt ska vara bra trots mina medicin intag. Jag har i princip inga symtom alls. Endast mega törstig hela tiden. Med min pojke hade Jag endast fett hår. Lustig kroppen kan vara. Fantastiskt skönt att inte vara höggravid i denna värmen å ännu skönare att inte ha em nyfödd i denna värmen. Vilken bra bf månad vi har :)
Jag har inte varit på mitt än men om jag fattat rätt så får man ett sannolikhetstal och utifrån det avgöra det om det är hög eller låg risk. Har man hög risk blir man erbjuden fostervattensprov.
Jag var på inskrivning för nån vecka sen förresten och tog då prover, och då bland annat ett blodprov som min bm lite skämtsamt kallade "sciensefiction-provet". Det kollar av bebisen blodgrupp redan nu så att om jag är Rh neg och bebisen Rh pos så får man den där sprutan redan innan. Förr fick man ju den direkt efter förlossningen. Någon mer som tagit det provet?? Enligt min så planerar man sluta med KUB-test till hösten här (Lund) och bara använda sig av detta blodprov eftersom man även kan kolla kromosomavvikelser, genetiska sjukdomar etc. Fräckt!!