Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF januari 2016

melissans skrev 2015-07-05 20:59:03 följande:

Hej hallå!

Hoppar in här, är i vecka 12+4 och väntar mitt första barn ca 13 januari smile1.gif

Har tidigare drabbats av druvbörd så är väldigt orolig men såg den lilla för några dagar sedan på gynakuten. Har haft massa blödningar hit och dit men allting ser bra ut trots detta smile1.gif

Kub om två dagar, väldigt nervöös !

Bor med min sambo och våra hundar i åkersberga.

Har era magar börjat växa än? Jag känner mej som en heffaklump haha smile1.gif

Inget har växt ännu. Graviditeten ligger ju ännu i mitt bäcken då Jah är i v12. Bara uppblåst som en klump däremot... Mitt kub e den trettonde.... Vi verkar vara en del som är över kub gränsen. Kul m blivande mammor i min egna ålder :)
  • Eleonor01
    mjj84 skrev 2015-07-08 20:38:11 följande:

Bara en fråga. Varför gör alla här KUB testet? Vad skulle ni göra vid negativa resultat?

Jag gör kub för att jag är gammal. Vid negativ resultat så gör vi fvp
  • Eleonor01

Ni som väntar syskon. Har ni berättat för era barn ännu? Hur gamla e de? Vi tänkte ta m vår 4 åring på första doppler lyssnandet å visa ul bilden. Tänker att det är så svårt att greppa om man inte får se å lyssna samtidigt eller tänker vi fel?

• Eleonor01
    flipback skrev 2015-07-10 15:38:43 följande:
    Vi har berättat för vår dotter på 3 år och hon förstår mycket väl att mamma har lillasyster eller lillebror i magen och längtar tills den ska komma. Vi har förklarat att hon också legat i mammas mage och hon tycker det är jättespännande och ser fram emot att få hjälpa med bebin. Planerar redan att plocka undan sina pärlor och allt smått som bebisen inte får röra och stoppa i munnen :)

Vi visade henne ultraljudsbilden och sa att det är en bebis och att den är i mammas mage. Sen hade vi tidigare pratat med henne sen kanske ett år tillbaks om bebis och ifall hon ville ha ett småsyskon så hon har pratat om det och längtat länge redan :) sen är det nog svårast att förstå för henne varför bebisen måste dröja så länge med att komma ut :D
    Lite så vi tänkte. Har också pratat mycket om det å han säger själv att han vill ha en lilla syster eller lillebror. Ska bli så kul att se hur han reagerar när vi berättar :)
  • Eleonor01

Kub gjord på en makalöst livlig liten sak. 1:20 000! Känns väldigt bra!! Storebror har nu fått ett eget kort på syskonet som hänger på kylen. Känns mycket bra att nu kan man gå vidare å vara glad tralalala :)

• Eleonor01
    flipback skrev 2015-07-21 15:40:47 följande:
    Här mår man fortfarande illa, vecka 16 nu. Längtar efter att det ska gå över men känns som det är långt bort!

Hur mår du?
    Känner ingenting. Gjorde inte m sonen hellre. E i v14. Väntar bara på att känna rörelser
  • Eleonor01
    flipback skrev 2015-07-21 21:49:17 följande:

Inväntar rörelser här också, blir helt nojig av att inte känt ännu. Med dottern kände jag i vecka 17 (16+0), är nu i vecka 16 (15+0) och trodde jag skulle ha känt redan då dom säger att man som omföderska oftast känner tidigare. Känner efter varje dag och får för mig att jag känner nåt litet men är aldrig helt säker.

Ni som har barn innan, när kände ni första "riktiga" rörelserna?

Kände första gången m sonen v13 å därefter varje dag frön v15. Bara väntar å vantar å väntar :)
  • Eleonor01

16+1 å känner ett tryck neråt ganska ofta. Har kommit på att det är när hon rör sig. Har även känt när hon sparkar snurrar eller vad spm händer. Känner igen det från första :) längtar så till 2 september då mitt RUL är!

• Eleonor01

16+1 å känner ett tryck neråt ganska ofta. Har kommit på att det är när hon rör sig. Har även känt när hon sparkar snurrar eller vad spm händer. Känner igen det från första :) längtar så till 2 september då mitt RUL är!

• Eleonor01
    Charlie Mo skrev 2015-08-11 17:03:53 följande:

Hej! Jag väntar mitt tredje och mannens fjärde i mitten av januari. Har äntligen informerat chefen, så nu är det fritt fram på dessa sidor. :) Mitt äldsta bonusbarn är en tjej, sen har vi tre killar. Ultraljud nästa onsdag. Är 35 år i år.

Härligt! Är ni sugna på att veta vad som döljer sig där inne?
  • Eleonor01

Hallå alla :) en fundering.... Hur ska Jah kunna älska något barn lika mycket som jag älskar mitt första? Märklig känsla att dela på sig....

• Eleonor01
    flipback skrev 2015-08-18 20:08:51 följande:
    Det där har jag också tänkt jättemycket på! Sen vet jag att man liksom bara kommer göra det, precis som alla jag pratat med säger att när bebisen kommer är det som om man alltid älskat båda två precis lika mycket.

Men känns fortfarande ändå som en märklig känsla att dela sin kärlek som är så stark till ett barn och plötsligt ha ett till barn man "ska" älska lika mycket. Men jag tror det kommer sen, när man får se sin bebis, sin förstfödda och så dessa två tillsammans, då tror jag att hjärtat kommer svämma över av kärlek och att man kommer undra hur man ens kunde älska innan man hade dessa två.. :)
    Livets mening är barnskratt<3 klart att jag kommer älska nr två liks mycket men det känns konstigt. Vilken enorm kärlek det kommer bli<3
  • Eleonor01

Jag visste när jag bar min pojke att det var en pojke å han hade sitt namn färdigt redan innan han föddes. Vi försökte ta reda på kön men han ville inte visa på rul men ut kom en pojke. Senna gången vet jag att jag bär en flicka å hon ska heta Lily. Får se på rul 2 sept om hon vill visa sig :) är nervös gör rul. På kub testet såg allt bra ut men Jah känner inte lika mycket som förra gången. Hoppas det beror på vart placentan ligger. Äter nämligen en del mediciner under bevakning givetvis men allt kan hända.....

• Eleonor01
    mhpo skrev 2015-08-25 02:08:25 följande:

Hej alla och grattis till era rul. Vi ska gå på fredag så nu är det pirrigt.

En fråga till er andra mammor. Jag har en dotter på två år som föddes 10 dagar före BF och denna gång är jag beräknade till den 22 januari -16. För mig har det varit självklart att min då 2 1/2 åriga dotter ska vara med mormor och morfar. Dessa kommer dock boka resa utomlands över nyår och kommer hem först runt 7 januari. Eftersom dottern föddes tidigare än BF gör detta mig nervös, besviken och ledsen. Vi har ingen annan släkt att vända oss till men däremot en del vänner. Det är dock omöjligt att säga vem som kommer att kunna passa dottern i förväg utan ngt vi får lösa när förlossningen startar. Det gör mig så sjukt ledsen att de inte kan stanna hemma bara denna gång för min skull. Kan tillägga att de reser cirka 4 ggr per år. Inte har passat sitt enda barnbarn i mer än två timmar en kväll och nu inte verkar bry sig att jag känner mig sårbar och utsatt. Jag blir så ledsen att jag inte vill att de ska passa dottern alls. Kommer barnet på BF den 22 så funderar vi ändå på att be någon annan efter att de ändå visat att de inte bryr sig. Vad tycker ni? Överdriver jag? Eller är de självupptagna och ego? Kan också berätta att min mamma är besatt av att tanken på att vi ska få en dotter till och säger nu inför rul att vi inte behöver berätta om det blir en pojke. Gråter hysteriskt över hela situationen och vet inte hur jag ska konfrontera dem på ett moget sätt. Vad gör man?

Det känns som att det är deras sätt att säga att de inte vill. De är morföräldrar å det måste man respektera. Att de inte vill är deras val å inget du ska bli sur över tycker Jah. Det är ni som ska få barm å inte de. Om de sen endast har passat henne i 2 timmar så hade jag ändå inte lämnat henne till dem. Förberedd en god vän istället å be även denne lära känna et dotter redan nu så ni vet att hon har det bra. Jag har nästan samma sits här å har valt att be en god vän. Inga problem med det tycker jag iaf. Ni har god tid att lösa det :)
Svar på tråden BF januari 2016