Chockad mor!
Men herregud hur kan en tråd om abort eller inte komma att handla om det är dåligt att föda decemberbarn och att man ska "kniiiiipa" till januari?!? Usch vad respektlöst mot TS (och oss decemberbarn) att trivialisera på det sättet!
Till TS: du måste självklart själv känna efter hur du ställer dig till detta i samråd med pappan till barnet. Ni har redan två barn tätt, ett tredje blir tveklöst tufft, självklart. Å andra sidan skulle ju barn nr 2 kunnat vara tvillingar, och då hade ni haft tre stycken små barn samtidigt hemma redan nu. Ni hade överlevt, inte sant? Man klarar det om man ger sig fan på det! Ni har redan lyckats två gånger att hålla era första vid liv, underskatta inte din förmåga som förälder.
I din sits hade nog funderat över om jag hade kunnat tänka mig tre barn över huvud taget och bortse från att jag just nu var gravid och ändå försöka tänka opartiskt på situationen. Om svaret är "Ja" på den frågan så hade jag behållit barnet i magen. Det finns ju en viss risk att man inte kan få fler barn efter en abort, så om du gör abort nu kanske det inte blir fler sen ifall ni skulle önska. Är du helt nöjd med två barn och inte kan tänka dig fler? Känns det fel på alla sätt? Gör då abort. Jag känner spontant att jag personligen skulle nog ångra mer ett barn som jag tog bort om jag sedan i framtiden önskade mig fler än att behålla ett barn som under några års tid får familjelivet att bli lite upp-och-ner. Men det är ju bara jag. Det är NI och främst DU som ska fatta beslutet.
Lycka till!