Chockad mor!
Jag har bara läst dina inlägg TS.
Mitt råd är. Det blir vad man gör det till. Nu har jag aldrig fått så tätt som du har men vi har sex barn. Folk har haft synpunkter osv men jag har varit bestämd om tex som min svärmor sa ska ni verkligen skaffa en till, ska det vara nödvändigt? Och jag kontra med att hon aldrig behövt ta föräldraansvar eller ställt upp som barnvakt om det inte varit riktig kris. Men aldrig bara för att. Hon sa inget efter det och har tom frågat om hon får passa barnen nu men jag vill inte om vi inte har behov av det.
Din man sa säkert aha för att inte tynga dig mer än vad du själv orkar med just nu. Han är väl medveten om att han är lika skyldig som du att det blivit barn fast du skyddat dig samt tagit dagen efter piller. Jag tror ni är starka som individer som klarar detta oavsett vilket beslut du tar. Den här rackaren har klarat av att ta sig förbi både p-piller och dagen efter piller. Du måste inte göra abort Har ni otur kanske den klarar av en abort också. Den kanske bara vill komma till er mot all odds. Eller så funkar aborten och det blir ingen knodd. Men du och din man får sätta er ner och prata om för och nackdelar. Kan du få avlastning med tex förskola till de stora. Vet att man tom kan få dispens med tiden om man bara får 15h/v vid föräldraledighet. Vet en tjej som fick 6h fyra dagar i veckan som hade extremt tätt mellan sina fyra barn.
Men som sagt jag tror helt ärligt att det blir vad man gör det till och väljer du att behålla så kommer du ju inte veta något annat så som jag inte vet något annat än hur det är att ha barn så som jag fått barn.
Lycka till nu hur du än gör.