Anonym (Chockad!) skrev 2015-05-22 12:51:47 följande:
Wow.. Trodde aldrig jag skulle få en sån fin och ärlig respons från er allihop!
Jag är tacksam för era svar, många ställer frågor jag inte tänkt på.
Nämner lite fort då jag märkte att det vart en liten debatt om det skulle bli en januari bebis eller en december bebis. Jag bryr mig fortfarande inte när barnet föds i vilken månad dvs. Så länge barnet är friskt och inte har några större problem så ska man vara nöjd och glad. Eller hur?
Ska försöka skriva lite svar här på vad NI tänkt på och frågat lite. Mina två barn jag har nu är fullt friska! Den minsta har dock fått mjölproteinallergi diagnos, men jag har alltså kontakt med många läkare och sjuksköterskor så jag skulle aldrig se detta som ett problem om jag nu väljer att behålla det 3dje barnet.
Några tycker att två barn räcker för dom och jag vill bara tillägga att jag skulle aldrig kunna få nog av barn! Jag älskar barn och allt som har att göra med dom. Och jag har även känt trotts jobbiga förlossningar på båda att jag gärna vill ha mer än 2 barn. Det finns ingen tvekan om det. Men det är just det vad min sambo tycker och tänker också om fler än 2 barn. Jag förstår såklart även att det är mycket jobbigt med 3 barn, men då jag tycker att det funkar fint med två barn så tycker jag att jag inte har några större problem att få ett yttligare. Jag verkar ha turen på min sida att få otroligt snälla barn som aldrig bråkar eller är trotsiga. Visst jag erkänner också att vissa dagar är jag otroligt trött och orkar inte göra många knop här hemma (vilket inte sambon heller gör) men det är väl naturligt att man inte orkar städa eller göra sysslor varje dag! Eller? Jag har även nu den största ansvaret av våra två nuvarande barn och jag finner det som " A Piece of cake " men vissa dagar som rent omöjliga. (Jag är som som sagt en människa) Då min sambo jobbar från tidig morgon till sen kväll så hinner han inte vara med dom så mycket. Men tar väl hand om dom på kvällarna och varje morgon.
Vill inte heller göra mig missförstod här, men jag är emot abort för min egna del. Därför blir det inte heller lättare för mig att sitta och välja mellan detta nu när jag känner mig osäker och rädd. Det gjorde inte det bättre när jag var på gyn kliniken igår och fick veta hur allt går till. Man ska ta tabletter innan som gör att man börjar blöda och det gör ont.. Sen att dom går in och skrapar och håller på där nere. Nä det känns verkligen inte som min grej.
Har inte gjort mitt beslut på alla svar här men i skrivande stund är jag helt säker på att jag vill spara barnet. Det var som någon skrev, trotts att jag har haft skydd och tagit akut p-piller så har jag ändå blivit gravid, det måste ändå betyda något.
Men ändå till den stora fråga... Vem kan man räkna med i sin vänskapskrets och familjekrets när dom flesta tycker jag är en stor idiot som behåller! Inga äkta vänner, nej jag vet.. Rädslan för att jag är rädd och osäker gör inte heller allt detta lättare.
Åter igen... Tack alla som svarat/svarar!
Om du är mot abort för egen del så lär en abort inte göra gott för er relation i förlängningen. Att göra abort mot din vilja för att tillmötesgå honom är inget att rekommendera. Känner du som du beskriver så lär du bli bitter och klandra honom förr eller senare för att han fick dig att göra abort.
Hur många av de som tycker att det är mycket jobbigt med tre barn har de facto tre barn?
Att ha två barn och tycka att det är jobbigt med tre är rätt avigt. Det vet man ju då inget om.
Vi har tre. Det är inte särskilt jobbigt alls. Det är lite knöligare att stuva in hela familjen i bilen (de flesta bilar verkar tänkta för familjer med bara två barn). Möjligen är det lite mer spring vid nattning också men det är inte värre än att det går utmärkt för mig att vara hemma med alla tre själv när mannen t ex åker på några dagars jobb. Så himla märkvärdigt är det inte med tre barn. Det är mycket enklare än när vi bara hade ett i alla fall.