Chockad mor!
Jag är i liknande sits, blev oplanerat gravid när minsta var 7 månader det var en total chock.
Vi hade redan innan bestämt oss för att göra abort ifall det skulle misslyckas nån gång och jag blev gravid. Jag hade inte en tanke på att behålla utan vi bestämde att vi skulle boka tid omgående om jag nu skulle bli gravid, ville helst göra abort innan hjärtat börja slå och inte tänka på det som en blivande bäbis. Nu blev jag ju gravid iaf och det första min sambo sa var grattis och när ska bäbisen födas? Blev arg på honom och sa att jag inte vill tänka på den som en bäbis utan att jag skulle boka tid genast för abort. Nu blev det ändå så att vi ska behålla den lilla, sambon övertalade mig om att det inte spelar så stor roll om vi får en till och att han inte skulle ångra sig senare. Det var jag mest rädd för faktist att skulle ångra sig och skylla på mig sen.
Jag hoppas ni kan sätta er ner och diskutera igenom hur ni ska göra. Bra att boka tid hos bm och få prata, ta med sambon. Jag tycker det är svårt att ge råd, man kan inte bli tvingad till abort men samtidigt inte heller bli tvingad att bli förälder mot sin vilja. En riktig rävsax ni sitter i.