Inlägg från: Anonym (girasol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (girasol)

Chockad mor!

Jag har fem barn varav de fyra första är födda inom loppet av 6 år. Det fungerade utmärkt. Den femte är en sladdis med ett hopp på tio år. Men mellan trean och fyran har jag fjorton månader. Att ha tre blöjbarn samtidigt var inte mycket jobbigare än att ha en som jag har nu. Man är så uppe i det tycker jag. Vi hade tänkt skaffa två sladdisar tätt men nu blir det inte så. Var dock en tvillinggraviditet till vår stora lycka men tyvärr miste vi ena barnet, den andra föddes i v 32 och förlossningen slutade med fem timmars operation där man tvingades ta bort livmodern för att rädda mitt liv.

beslutet hur du ska göra är ditt eget, vill mest påpeka att det kan fungera alldeles utmärkt med flera barn tätt. Lycka till hur du än väljer att göra.

• Anonym (girasol)
    Anonym (AllanX) skrev 2015-05-26 02:03:54 följande:

Det låter ju ganska hemskt att du höll på att mista livet - kul att du är glad över barnen så klart. Och tänk om det inte hade gått bra för dig, och pappan hade blivit ensam med alla barnen. 

Ja men att det skulle bli en komplicerad förlossning vet man ju inte innan. Risken att dö i barnsäng är väldigt liten. Så sett i relation till att exvis dö i annan sjukdom eller olycka torde vara större.

Däremot sa läkaren som förlöste och sedan opererade mig att hade man klarat behålla livmodern så hade det varit en känd risk för kommande graviditet och därmed hade de bestämt avrått för det. Och jag var alldeles för nära döden den här gången för att våga chansa på ett barn till om jag hade kunnat.
Svar på tråden Chockad mor!