Inlägg från: En PantherTant |Visa alla inlägg
  • En PantherTant

BF februari 2016

anynumos skrev 2015-05-23 10:25:49 följande:

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

Grattis! Men du har nog räknat fel, du har bf i januari!
  • En PantherTant

BF 4.2 här, med barn nummer 4.

Idag fick jag tid bokat till mitt 7veckors ultraljud (görs alltid hos oss när vi gör ivf). Blev pga midsommaren lite tidigare, 18,6, men hoppas ett tickande hjärta syns ändå. Skönt att det inte är så länge dit, känns som om jag först efter det vågar tro det går bra hela vägen (de två missfall jag haft tidigare har båda varit tidiga, före vecka 7) och slappnar av fullt ut.

Annars mår jag riktigt bra, pigg och inga känningar ännu av det svåra graviditetsillamående jag normalt brukar få. Oroar mig inte för det, tagit graviditetstest via blodprov så vet att hcg nivån var högre än riktvärdet för tidpunkten. Svullna tarmar har jag däremot, började redan tvätta upp mammakläder, kan inte alls ha på mig mina vanliga tighta jeans. Klänningar är min bästa vän den första graviditetstiden!

• En PantherTant

Namn Ålder BF Antal barn sen innan

Lilly 27 21/1 Inga

Mini11 31 30/1 2 killar

jazmine25 33 2/2 1 tjej

En Panther Tant 38 4/2. 3

Anonym124 29 6/2 Inga

• En PantherTant

Har tydligen ramlat bort från listan, sätter till mig på nytt

######BF-LISTA####

Namn Ålder BF Antal barn

Lilly 27år 21/1 Inga

Sansastark 26år 29/1 3 barn

Mini11 3år 30/1 2 killar

jazmine25 33år 2/2 1 tjej

Fiijah89 2/2 2 tjejer

Bonnie4900 30år4/2 1 tjej

En Panther Tant 38 4/2 3barn

Nattöga 26år 4/2 Inga

Anna_längtar_barn 34år 5/2 Inga

Anonym124 29år 6/2 Inga

MalinTherese 24år 7/2 två barn (1 pojk o 1 flicka)

Pennie87 28år 10/2 inga

• En PantherTant

Idag åkte mammajeansen på för första gången! Tidigt, javisst! Men såhär har det varit alla mina graviditeter, tarmarna svullnar upp så mina vanliga skinny jeans inte går att ha, och när svullnaden väl går ner, ja då har magen redan börjat puta, ger efter snabbt när varit så uttöjd under tvillinggraviditeten. Tur det finns mammajeans som ser ut som vanliga jeans när man har tröja över. Vill ju inte riktigt gå ut offentlig med graviditeten ännu. Inte för att det direkt är hemligt heller, barnen vet, och många vet vi planerat ett till (makens kompis har redan innan tingat en fadderplats). Men vil nu vänta tills vi sett ett tickande hjärta innan vi börjar berätta.

• En PantherTant

Jag har kvar från tidigare gånger, men de flesta är uppnötta så blir nog dags att uppdatera garderoben. Har olika märken, men de jag gillar bäst är faktiskt HM:s.

Anna_längtar_barn skrev 2015-06-04 09:58:09 följande:

Var har du köpt dina mammabyxor?

Jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage igår och idag mår jag illa och byxorna känns trånga.. Huu!

• En PantherTant

4+6 idag, dagen har som jag tidigare skrev tillbringats med mammajeans på.

Dagens positiva: bokat tid till inskrivning vid mvc 23.6

Dagens negativa: bruna flytningar. Tror dock inte det är missfall på gång, förra graviditeten blödde jag ända fram till vecka 20 ungefär. Men lite oroar det allt. Ännu två veckor till mitt ultraljud då man vet mer.

• En PantherTant
    GG8 skrev 2015-06-08 16:32:14 följande:

Fast om man går in på gruppen och trycker på gruppinfo så kan man se medlemmarna. Borde det inte gå att ändra den inställningen?

Men är det inte bara vi i gruppen som ser det? Borde nämligen inte synas åt övriga när är hemlig grupp, inte heller ska den gå att söka eller synas på vår egen sida där övriga offentliga grupper syns
  • En PantherTant
    GG8 skrev 2015-06-08 17:09:36 följande:

[quote=75399574][quote-nick]Sarah21 skrev 2015-06-08 16:04:23 följande:[/quote-nick]BF216 är sluten så den kan man varken söka på eller se medlemmar! Medlemmarna kan du endast så om du är med i gruppen :)[/

Okej.. D låter bra, men varför ser jag den även fast jag ännu inte e medlem?

phpBawZvg04623.jpg

Därför att det är en annan grupp!
  • En PantherTant
    Erna90 skrev 2015-06-11 10:23:00 följande:

När tänker ni ringa MVC? Krockar ju med semester och sånt där snart, ringer ni innan?

Jag bokade tid mycket tidigare än jag annars skulle ha gjort pga senestrarna. Hade jag sparat det så hade jag endera missat kub eller tvingats gå på mvc på annan ort, eftersom det här är bm som bokar det, och hela min mvc är stängd juli och halva augusti.
  • En PantherTant
    Anonym (Paulina94) skrev 2015-06-14 21:54:58 följande:

Jag plussade för ca en vecka sedan. Går idag in i v.7. Bf ca 7 februari.

Mår illa och har spytt idag för första gången. Någon som har tips mot detta illamåendet? :(

Min första graviditet, så allt är väldigt nytt. Många tankar som snurrar.

Någon ung blivande mamma i stockholmsområdet ? :D

Postafen eller seaband kan du testa med. Annars, ät ofta, lite i gången. Kall mat brukar fungera bäst. Rekommenderar grön smoothie, blåbärssoppa, proteinkvarg eller fil / youghurt ifall ingen riktig mat går ner, de brukar fungera för de flesta
  • En PantherTant

AngelinaAr och NellieMeja: trist, beklagar missfallen. Lycka till i fortsättningen, snart lyckas det nog hela vägen!

• En PantherTant
    Lollipoppan skrev 2015-07-13 18:42:00 följande:

Hej. Hoppar också in här är i v 7+4 enl SM. Har två barn sedan tidigare så detta skulle bli vårt 3:e. Fick ett MA i september-15 och har varit väldigt nervös nu när vi äntligen blev gravida igen.
    Var på VUL idag och fick mitt livs chock då det var två små liv därinne! Läkaren räknade dock tillbaka mig till 6+4, men det känns inte som det stämmer, med tanke på då jag plussade.
    Någon mer med tvillingar?

Vad kul med två, grattis! Det är väldigt speciellt att få följa tvillingar och deras speciella kontakt på nära håll. Och absolut dubbel glädje, inte dubbelt jobb.

Väntar själv inte tvillingar denna gång, men har två 6-åringar. De var också mindre än veckorna till en början, förstod det är vanligt när man väntar tvillingar. Så du behöver inte oroa dig!
  • En PantherTant
    Lollipoppan skrev 2015-07-15 09:52:03 följande:
    Tack. Vad skönt att höra! Föddes dina tvillingar för tidigt? Eller gick du hela vägen.
    De kom i vecka 35, prematurer på 1800g och 2300g. 5 veckor på sjukhus tror jag de var innan vi fick hem dem.
Svar på tråden BF februari 2016