• plottify

BF februari 2016

Hej! Hänger gärna med här om jag får?

Plussade i onsdags och har bf 31/1 - 2/2, beroende på hur man räknar. Första barnet.

Har konstig värk i magen och brösten ömmar mer och mer för varje dag.

• plottify
    anynumos skrev 2015-05-24 08:07:06 följande:

Välkommen!!  roligt att du vill följas åt här! 

Är det ditt första barn?

Ja, det är det

Jag är nog fortfarande i chock, kan inte riktigt förstå det. Och det enda jag har i huvudet är missfall.
  • plottify
    anynumos skrev 2015-05-24 13:28:26 följande:

Visst är det overkligt! Man förstår som inte. Jag gissar att det börjar kännas verkligare första ul man går på. Att man verkligen ser att det finns något i magen.

Har du haft missfall tidigare?

Ja, det är väl så. Har mitt första vul 12 juni.

Nej, inga missfall tidigare vad jag vet iaf, däremot ett flertal aborter. Tänker att jag ska bli straffad med mf pga mina aborter ????

Fick som rosa på pappret när jag var på toaletten för ett par timmar sedan.. Läskigt.
  • plottify
    MissMf skrev 2015-05-24 16:31:23 följande:

När ska ni börja berätta för familjen? Vi tänkte berätta runt midsommar, v.8 då :)

Har redan berättat för våra närmaste, då alla våra föräldrar är sjukvårdspersonal och min syster just nu pluggar till barnmorska. Tycker det är skönt att ha dom att fråga om man undrar något, dessutom hade det lätt kunnat uppstå en lite jobbig situation ifall något skulle hända och vi behövde åka in. Antingen att dom råkar jobba just då och får reda på det på ett så tråkigt sätt, eller så säger någon av deras kollegor det till dom för alla på vårt småstadssjukhus är skvallerbyttor.
Svar på tråden BF februari 2016