BF februari 2016
Jag plussade, väldigt svagt i förrgår. Hoppas att det inte är falskt. Bf runt 3 februari. Inga större symtom ännu förutom molvärk i magen. Andra barnet för mig,20 år :)
Jag plussade, väldigt svagt i förrgår. Hoppas att det inte är falskt. Bf runt 3 februari. Inga större symtom ännu förutom molvärk i magen. Andra barnet för mig,20 år :)
Jag vill också vara hemlig ännu en stund. Men är som sagt 20 år och från finland.
Är det första barnet för dem flesta eller är det bara jag som väntar syskon? :)
Vi väntar syskon!
Ikväll har illamåendet slagit till med kraft, vill inte ha någon mat och mår så illa! Mådde illa med sonen från vecka 8 till 16... Hoppas det inte blir så nu!
När jag ställer mig upp för fort börjar det susa i öronen och det svartnar för ögonen, blodtrycket var normalt när jag var hos bm idag för hälsosamtal. Vad kan det vara?
Usch vad jobbigt :( mådde illa nästan hela grav. förra gången och det var vidrigt. Märkte att det lättade betydligt när jag inte hade några krav på mig och bara fick slappna av.
Ingen aning om vad det kan vara, men om du har ätit dåligt kanske det är ditt blodsocker som är lite för lågt?
Hmmm tog för två dagar sedan då var de starkare MF på väg kanske? Vet att man inte ska kolla färgen för gravtest är inte gjorda så. Men ändå sitter man där och tar 100 st och jämför färg. Har haft svårt tidigare att blivit gravid och fått upprepade MF så jag skulle inte bli chokad.
När har ni tänkt berätta åt era nära och kära och omgivningen? Kanske någon som redan har berättat? Hur har de reagerat? :) Jag väntar andra barnet men känner mig nästan mer nervös nu än förra gången. Kanske för att det är så tätt inpå..
Jag är också väldigt trött och av någon anledning nedstämd. Graviditeten va ej planerad men önskad, och jag var glad när jag fick plus. Men nu de senaste dagarna har jag känt mig så nere av okänd anledning. Är det någon fler som känner så? Det är säkert på grund av hormonomställningen i kroppen.
#####BF-LISTA####
Namn Ålder BF Antal barn
Lilly 27år 21/1 Inga
Sansastark 26år 29/1 3 barn
Mini11 31 år 30/1 2 killar
Blåblomman 37år 2/2 inga
jazmine25 33år 2/2 1 tjej
Fiijah89 2/2 2 tjejer
Anonym ( hemlig...) 31år 4/2 2 tjejer
Bonnie4900 30år4/2 1 tjej
En Panther Tant 38 4/2 3barn
Nattöga 26år 4/2 Inga
Anna_längtar_barn 34år 5/2 Inga
Anonym124 29år 6/2 Inga
MalinTherese 24år 7/2 två barn (1 pojk o 1 flicka)
Cylyn 35år 7/2 inga
Pennie87 28år 10/2 inga
Desideri 25år 11/2 1 tjej
Anonym EM 20 år 4/2 1 tjej
Jag har så svårt att bestämma mig om jag vill ta reda på kön! Är så nyfiken men samtidigt kunde det ju vara kul att ha det som "morot" när man ska föda. Får se. Sambon vill förmodligen veta ändå och det vore ju omöjligt för honom att hemlighålla.
Hej alla blivande mammor!
Har efter flera års försök äntligen fått det där efterlängtade plusset på stickan! Men det har varit en lång och snårig väg.. Har genomgått ivf-behandlingar och inget av de två första försöken gick bra då vi aldrig fick något befruktat ägg tillbaks. Läkarna pratade om alternativ och berättade att de inte såg några större chanser att ett tredje försök skulle lyckas. Vi tjatade ändå till oss ett sista försök och sedan dess har allt gått på räls!
Plussade den 3/6 och ska på Ultraljud den 23/6. Är så glad och spänd!
Tredje gången gillt ;)
Hej Allihopa! jag plussade idag! :) Vi har försökt att bli gravid i över två års tid!! Vi gjorde fertilitetsutredning i höstas, men man kunde inte hitta något fel på oss, vi står även i kö för IVF på Karoliska, jag hade liksom släppt all stress och press och hade insett att det inte kommer att gå på egen hand, har inte ens hållit koll på fertila dagar eller något.. Och idag kom jag på att jag nog var försenad och jag fick utslag direkt på testet!! Kan inte tro att det är sant!! Är så otroligt glad och lycklig!! Ser fram emot att följa hur det går för alla!! :)