• krinkrin

BF februari 2016

Plussade svagt igår BIM-3 , så vågar inte känna mig hundra procent säker ännu men ville ändå hoppa in här i tråden BF 9/2 ifall detta stämmer!

Oplanerat, första barnet! Men kände det på mig redan för en vecka sen, kroppen känns helt annorlunda så var därför jag testade så tidigt. Och det verkade ju stämma :)

Nu är bara frågan hur jag ska lyckas berätta det för min sambo... är ganska säker på att han inte skulle bli lika glad som jag :S 

Ska nog vänta till BIM och ta test igen för att vara hundra, och berätta sen :)

• krinkrin

Berättade för sambon igår, och han tog det mycket bättre än väntant :) oplanerad men välkommen graviditet!

Första barnet, är 26 och har BF 10/2 (9/2 enligt familjeliv men 10e enligt ovia pregnancy - min älsklingsapp just nu)

Hoppas hen vill stanna kvar <3 

• krinkrin
    Desideri skrev 2015-06-03 14:06:01 följande:

Åh vad tidigt ni fått era tider. :D Jag ringde också mvc idag. Fick tid för inskrivningssamtal osv den 23/7 och tid för kub den 30/7. Lååång väntan kvar :)

Min sambo var iväg och kom hem sent när det hunnit bli mörkt ute. Så jag släkte ner i hela lägenheten och tände enbart ugnen och la en bulle i den. Sen väntade jag i soffan. Köket är det första man går förbi när man kommer i hos oss och precis som jag tänkt kikade han in i ugnen innan han gick in till mig i vardagsrummet. Han förstod inte alls förens han frågade högt "har du en bulle i ugnen?". När han fattade kom han fram till mig, peta på mig och fråga samma igen, pussa och krama mig och sa sen "grattis till oss". Jättemysigt var det. :)

Jättehärligt berättande ju Skrattande
    Jag var inte alls så kreativ... men så var vårt inte planerat heller :P
  • krinkrin
    PlusNy BF-lista  Plus

21/1 - Lilly 27år (Inga) 

26/1 - MCLRBL 24år (inga)

29/1 - Sansastark 26år (3 barn) 

30/1 - Mini11 31 år (2 killar) 

2/2 - Blåblomman 37år (inga) 

2/2 - jazmine25 33år (1 tjej) 

2/2 - Fiijah89 (2 tjejer)

3/2 - Jennie 30 år, (inga)

3/2 - Eliric 34 år (1 son)

4/2 - Anonym ( hemlig...) 31år (2 tjejer)

4/2 - Bonnie4900 30år (1 tjej)

4/2 - En Panther Tant 38 (3barn) 

4/2 - Nattöga 26år (nga)

4/2 - Tokigamamman 33 år (2 barn- en tjej o en kille)

4/2 - Anonym EM 20 år (1 tjej)

5/2 - Darimna; 27år, BF (1 tjej)

5/2 - Anna_längtar_barn 34år (Inga)

6/2 - Anonym124 29år (Inga)

7/2 - MalinTherese 24år (två barn - 1 pojk o 1 flicka)

7/2 - Cylyn 35år (inga) 

9/2 - Sarah21 21år bf (inga)

10/2 - Pennie87 28år (inga) 

10/2 - krinkrin 26 år (inga)

11/2 - Desideri 25år (1 tjej)
  • krinkrin
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Min kille vill absolut inte ta reda på könet :P Jag är så nyfiken, och tycker det hade varit trevligt att veta bara för att det är lättare att föreställa sig en "verklig" människa när man vet könet, men blir nog en överraskning till förlossningen ändå eftersom killen tycker det är så viktigt, haha :)
  • krinkrin
    Anonym124 skrev 2015-06-04 13:10:36 följande:
    Vi kommer nog att ta reda på könet, eftersom det här är första gången och ändå så overkligt. Tror det kan bli mer verkligt och en känsla av att det är en riktig människa där inne. Dessutom får vi möjlighet att prata ihop oss mer om hur vi kan tänka med uppfostran ur ett genusperspektiv (vilket är jätteviktigt för oss båda) Vi kommer inte berätta för vår omgivning vilket kön, utan kommer säga att vi inte själva vet, just för att undvika att få könade leksaker och kläder.
    Jag tänker lite som du att man vill veta för sin egen skull men inte berätta för omgivningen kanske :P men är ju svååårt att hålla sig från att berätta kan jag verkligen tänka mig, särskilt om andra vet om att man vet! 

(men blir inget för vår del tror jag eftersom killen vill vänta!)
  • krinkrin
    AngelinaAr skrev 2015-06-04 14:49:09 följande:
    Va tycker ni ?

På billigare tester får jag klart positivt men på cb blev de såhär...Har symptomen åxå ömma bröst illamående osv plus äter som en gris.lol
    Vilken dag är du på? Mina cb har hela tiden varit ganska svaga, igår också på BIM+1. medan andra har varit starkare... vet inte om det bara är deras test som är sådana....
Svar på tråden BF februari 2016