En PantherTant skrev 2015-06-04 09:27:37 följande:
Idag åkte mammajeansen på för första gången! Tidigt, javisst! Men såhär har det varit alla mina graviditeter, tarmarna svullnar upp så mina vanliga skinny jeans inte går att ha, och när svullnaden väl går ner, ja då har magen redan börjat puta, ger efter snabbt när varit så uttöjd under tvillinggraviditeten. Tur det finns mammajeans som ser ut som vanliga jeans när man har tröja över. Vill ju inte riktigt gå ut offentlig med graviditeten ännu. Inte för att det direkt är hemligt heller, barnen vet, och många vet vi planerat ett till (makens kompis har redan innan tingat en fadderplats). Men vil nu vänta tills vi sett ett tickande hjärta innan vi börjar berätta.
Åh, jag skulle också behöva mammabyxor redan. Jättejobbigt med vanliga jeans. Längtar till det blir varmare så det funkar med kjol och klänning. Vill inte behöva ha mammabyxor redan, jobbar i vården så måste ju byta om på jobbet, och jag vill inte att mina kollegor ska veta att jag är gravid än. Håller med dig, vill se ett tickande hjärta på UL innan vi berättar för "alla".