Inlägg från: Anna_längtar_barn |Visa alla inlägg
  • Anna_längtar_barn

BF februari 2016

Hej!

Hoppar in här om det är ok!

Jag plussade igår och BF är 5 februari. Känns helt otroligt och overkligt. Vi lyckades på första försöket och jag hoppas att det går bra med allt nu! :) så glad!

• Anna_längtar_barn

Tack :)

Sansastark skrev 2015-06-01 15:25:45 följande:

Grattis Anna_längtar_barn ! :) Vi lyckas också på första försöket med vårt första barn, och allt gick bra. Hoppas på samma för er :)

• Anna_längtar_barn

Hej!

Jag vilar mera nu. Helt omöjligt för mig att hålla mig vaken när jag kommer hem från jobbet. Vilar jag en halvtimme-timme är jag ganska pigg sen och kan fixa en del senare på kvällen. Även om allt går något långsammare nu.

Det är ganska svårt på jobbet tycker jag också. Men får väl säga att jag hade en hård helg. Vill helst inte säga nåt till dem innan semestern.

Anonym124 skrev 2015-06-02 07:31:05 följande:

Hej på er!

Ni som har den där enorma tröttheten just nu, hur hanterar ni den? Vilar ni mer än vanligt eller håller ni igång ändå? Jag är i v 5 nu (4+3) och har i några dygn gått runt som en fullständig zombie, hade en pigg dag igår och trodde det hela var över för nu, men idag slog tröttheten till igen. Särskilt svårt är det att förklara för kollegor, vänner och familj som inte förstår varför jag helt plötsligt inte ens orkar följa med i ett samtal 

• Anna_längtar_barn

Gör ett försök på att uppdatera listan:

Namn Ålder BF Antal barn

sen innan

Lilly 27 21/1 Inga

Mini11 31 30/1 2 killar

jazmine25 33 2/2 1 tjej

Anonym124 29 6/2 Inga

Nattöga 26 4/2 Inga

Anna_längtar_barn 34 5/2 Inga

• Anna_längtar_barn

Var har du köpt dina mammabyxor?

Jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage igår och idag mår jag illa och byxorna känns trånga.. Huu!

En PantherTant skrev 2015-06-04 09:27:37 följande:

Idag åkte mammajeansen på för första gången! Tidigt, javisst! Men såhär har det varit alla mina graviditeter, tarmarna svullnar upp så mina vanliga skinny jeans inte går att ha, och när svullnaden väl går ner, ja då har magen redan börjat puta, ger efter snabbt när varit så uttöjd under tvillinggraviditeten. Tur det finns mammajeans som ser ut som vanliga jeans när man har tröja över. Vill ju inte riktigt gå ut offentlig med graviditeten ännu. Inte för att det direkt är hemligt heller, barnen vet, och många vet vi planerat ett till (makens kompis har redan innan tingat en fadderplats). Men vil nu vänta tills vi sett ett tickande hjärta innan vi börjar berätta.

• Anna_längtar_barn

I tisdags var jag och tog cellprov. Har haft lite bekymmer med det till och från i 10 år. När jag var där gjorde läkaren ett vaginalt ultraljud. Inget hjärta syntes än, för tidigt sa hon. Hon började prata om att det kan fastna i äggledaren. Jag har haft ganska ont men nu känns inte någon sån smärta. Jag blev lite orolig när hon sa så. Jag ska dit igen 15/6 och hoppas verkligen på att se ett hjärta och att den lilla/lille är på rätt ställe.

Nån som varit med om samma?!

• Anna_längtar_barn

Vetekudden är min nya bästa vän! Så skönt att lägga en varm kudde på magen :)

Min sambo vill ta reda på kön innan, just för att man kan. Jag vet egentligen inte om jag vill men tror inte jag kan hålla mig från att inte ta reda på det när den dagen väl är här. Är alldeles för nyfiken!!

• Anna_längtar_barn

Jag har precis gått in i v6 och dricker vatten som en svamp. Springer på toa och dricker ännu mer vatten. Magen moler något men inte alls som för ett par veckor sen! Illamåendet kommer och går. Väldigt känslig för lukter. Men i stort så mår jag bra :) börjar nog smälta nu att jag faktiskt är gravid!

44Hannahpanna skrev 2015-06-06 21:14:27 följande:

Precis gått in i vecka 6 o jääääklar vilken molvärk jag får om jag reser mig upp eller rent allmänt på kvällen.. Hur mår ni nu i v. 6??

• Anna_längtar_barn

Jag tänker precis som du och vill gärna hänga kvar här på FL en stund. Hoppas också på att det är ok att hoppa in senare i fb-gruppen om jag skulle känna för det?

Penguinlover skrev 2015-06-07 18:46:54 följande:

Jag vill behålla min anonymitet ett tag nu när det är så nytt, så jag skippar facebookgruppen tills vidare. Hoppas att det går bra att hoppa in senare?

• Anna_längtar_barn

Jag hade jätteont (!!) bara några dagar efter ÄL och fram till BIM. När jag tog test tidigt så var det negativt och blev orolig att det var nåt knas men sen var det positivt när jag testade BIM +1. Jag tänker att ett plus är ett plus, men testa igen lite närmare BIM om du är osäker.

friduss skrev 2015-06-08 18:46:48 följande:

har haft så ont i magen hela dagen, typ som mensvärk som strålar ut i ländryggen och ljumskarna. är det molvärk eller kan jag inte lita på testen ännu? (har tagit ovitrelle för 14 dagar sedan, men fick negativa test en vecka efter och på bim-3 kom det svaga pluset som var lite starkare idag)

• Anna_längtar_barn

Jag har också börjat få flytningar. Ganska mkt! Har trosskydd idag och det känns lite märkligt därnere.. Lite som när jag har mens.

Svider lite i muffen också, men det kanske inte är nåt konstigt?!? Nån annan som det svider på?

AngelinaAr skrev 2015-06-09 21:07:32 följande:

Har börjat få värsta flytningar nu. Någon annan?asså som.om jag kissar på mig utan veta eller känna..

Omg

• Anna_längtar_barn

Ok tack! då ska jag kolla det med läkaren jag träffar på måndag. Har ju haft svamp tidigare.

AngelinaAr skrev 2015-06-10 09:53:28 följande:

Inte svider då måste du kolla upp det ska.inte svida kanske svamp eller ngt...kolla upp det om de blir värre..jag är tvungen ha trosskydd hela tiden känner inte av min fiffi är slapp jue hahah dör!

• Anna_längtar_barn

Jag vet inte vilken vecka som man vanligtvis får flytningar men jag har haft det nu ett par dagar och har precis gått in i v6.

Johanna6 skrev 2015-06-10 21:15:00 följande:

Jag har knappt några flytningar alls, det har jag iofs inte vanligtvis heller. I vilken vecka "brukar" man få det?

• Anna_längtar_barn

Idag har det inte svidit så mycket. Tack för tipset med citronvatten!

lilleräkan skrev 2015-06-10 16:24:00 följande:

Jag har också mycket vita fylliga flytningar.. Jag har återkommande uvi men det har jag haft i flera år så det har inte med graviditeten att göra.. Men har läst att det är lättare att få uvi under grav? Kanske är nått påväg för dig? Drick mycket vatten med pressade citroner eller lime!

• Anna_längtar_barn

Åh nej! Vad var det som gjorde att du åkte in till sjukhuset? Har du blött mycket?

Jag håller tummarna för att de inte tar bort ena äggledaren. Hoppas du blir väl omhändertagen!! <3

AngelinaAr skrev 2015-06-12 23:22:35 följande:

Och här har vi en som dom misstänker utomkveds inlagd med dropp..missfall förra månaden och hör är jag på ruta ett igen fast kanske utan ena äggledaren snart....

Önskar er det bästa hoppas jag får ett syskon till min lilla dotter...

Är fortfarande gravid men på vul ser dom inte... Vecka 6.

Hcg stiger långsamt på blodproverna

• Anna_längtar_barn

Jag har i samband med cellprov gjort vul. Dagens vul visade att den lilla är på rätt plats vilket lugnade mig nåt oerhört! Hon pratade förra gången om att den kunde fastna i äggledaren. Väldigt skönt att veta att hon såg nånting och att jag verkligen är gravid :) inte för att jag tvivlat men ändå..

Läkaren sa också att jag har svamp så ska köpa canestan (eller vad det heter!). Det är det som rekommenderas när man är gravid tydligen.

busan00 skrev 2015-06-15 15:16:57 följande:

Varför gör å många tidigt ultraljud? Va hos Bm idag å hon sa att de görs inte om man inte har blött lr så. För ja ville göre de men hon sa att dw tidigaste är de vanliga vid vecka 18 -19 typ annars kubtest :/

• Anna_längtar_barn

Jag fick rådet av läkare på kvinnokliniken att hellre ta canesten än Pevaryl. Men ring gärna 1177 och fråga för säkerhets skull.

busan00 skrev 2015-07-03 13:01:03 följande:

Hoppas nån kan ge mig svar på mina funderingar :) ja undrar mode är farligt att använda canesten emot svamp i underligt om man är gravid de står att man kan använda tabletten men de är ju bara en ? Å man ska undvika krämen men på näte står er att man trygg kan använda både krämen å tabletter under gravitation. Köpte fört pevaryl men då såg ja man inte skulle använda de så ja åkte direkt å bytte. Sen fråga 2 är de farligt att ta canesten när ja äter antibiotika ?

• Anna_längtar_barn

Hej alla!

Idag har vi varit på ultraljud och det var fantastiskt att se den lilla sprattla! Enligt BM är jag i v10+4 med bf 3/2. Nu känner jag mig lugn över att det är en liten där inne som lever. Så glad!!

Svar på tråden BF februari 2016