• Desideri

BF februari 2016

Hej!

Jag hoppar in här jag med. Jag plussade i förrgår men vågade inte riktigt ropa hej fören jag tagit ett till test (vet egentligen att ett plus är ett plus). Jag vågade inte tro det riktigt då det gick så snabbt, första försöket. :) 

Idag tog jag nytt test som blivit starkare och nu vågar jag tro på att jag faktiskt är gravid. Är på BIM-2 idag så hoppas verkligen inte någon mens kommer i helgen. Har ett digitalt test men känner inte riktigt behovet att ta det längre, får se om jag tar det efter BIM kanske. Blir liiite mer verkligt när det står "gravid". :)

Har inga symtom knappt, igår började illamåendet komma lite smått och imorse vakna jag med illamående men nu är det över. Har lite molande värk och känner mig mer känslig och har lätt till tårar. Men det är typ allt. :)

Vi har en dotter född sommaren -13 och denna lilla blir beräknad runt 11-12/2 tror jag. Hur räknar ni ut BF? på 39+6 eller 40+0? kommer inte ihåg hur jag räkna med dottern. :P

• Desideri

Åh vad tidigt ni fått era tider. :D Jag ringde också mvc idag. Fick tid för inskrivningssamtal osv den 23/7 och tid för kub den 30/7. Lååång väntan kvar :)

Min sambo var iväg och kom hem sent när det hunnit bli mörkt ute. Så jag släkte ner i hela lägenheten och tände enbart ugnen och la en bulle i den. Sen väntade jag i soffan. Köket är det första man går förbi när man kommer i hos oss och precis som jag tänkt kikade han in i ugnen innan han gick in till mig i vardagsrummet. Han förstod inte alls förens han frågade högt "har du en bulle i ugnen?". När han fattade kom han fram till mig, peta på mig och fråga samma igen, pussa och krama mig och sa sen "grattis till oss". Jättemysigt var det. :)

• Desideri

######BF-LISTA####

Namn Ålder BF Antal barn

Lilly 27år 21/1 Inga

Sansastark 26år 29/1 3 barn

Mini11 3år 30/1 2 killar

jazmine25 33år 2/2 1 tjej 

Fiijah89 2/2 2 tjejer

Bonnie4900 30år4/2 1 tjej

Nattöga 26år 4/2 Inga

Anna_längtar_barn 34år 5/2 Inga

Anonym124 29år 6/2 Inga

MalinTherese 24år 7/2 två barn (1 pojk o 1 flicka)

Pennie87 28år 10/2 inga

Desideri, 25 år, 11/2, 1 tjej

• Desideri
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Vi har bestämt att vi inte ska ta reda på kön med denna bebis. Vi gjorde det med dottern och det var mysigt på sitt sätt men nu vill vi ha den där överraskningen på förlossningen. :D
  • Desideri

Har varit på Kolmården idag med dottern. Kan lova att jag är helt slut nu efteråt. Somnade i bilen hem och skulle kunna somna nu. Sen 1-2 dagar tillbaka så har jag varit så sjukt trött och fått illamående till och från under dagen. Värst är det på morgonen. Hade helt glömt bort att symtomen kom såhär tidigt. :P

• Desideri

Har varit på Kolmården idag med dottern. Kan lova att jag är helt slut nu efteråt. Somnade i bilen hem och skulle kunna somna nu. Sen 1-2 dagar tillbaka så har jag varit så sjukt trött och fått illamående till och från under dagen. Värst är det på morgonen. Hade helt glömt bort att symtomen kom såhär tidigt. :P

• Desideri
    Xandie skrev 2015-05-31 20:41:29 följande:

Hej, jag hänger också gärna på. Gravid med andra barnet, bf 29 januari, men räknar kallt med att inte träffa någon bebis förrän i februari. ;) Storasyster är född i juli -12. Själv är jag 26 år och bor utanför Linköping. Kul att få prata av sig lite med andra, är inte redo än att omgivningen ska veta att jag är gravid. :)

Vad roligt med någon mer som är beräknas nästan samtidigt från samma trakter. Vi bor i linköping och är beräknade med andra barnet 11/2. :)
  • Desideri

Grattis till alla er som plussat! 

Själv är jag i v5, v6 på fredag, tiden går sååå sakta. Men jag är sååå sjukt trött, och mår väldigt illa vissa stunder. Än så länge har jag inte kräkts som tur är. Med dottern kom symtomen runt v 7-8 men nu verkar de redan vara här. Kan symtomen komma tidigare vid andra graviditeten?

Svar på tråden BF februari 2016