Inlägg från: AnnaLundin |Visa alla inlägg
  • AnnaLundin

BF februari 2016

Hej Alla!! idag är det min bim dag =) Och redan bim-6 fick jag svagt positivt. Har tagit några test efter och sätt det öka. Jag har beräknad förlossning den 12/2. Hade varigt roligt och kunna prata med andra som ligger kring samma vecka som mig själv.

• AnnaLundin

Hej jag bor i Skåne men inte NÖ. Jag har BF den 10 feberuari och jag är helt säker att jag väntar mitt tredje och fjärde barn,hehe. Har redan börjat få en rätt rigäl kula.

MammaMia88 skrev 2015-08-22 12:35:30 följande:

Här är en till med BF i februari . Enligt SM blir BF den 5 eller 6 :) Väntar mitt fjärde (och kanske femte) barn, mellandottern på 3½ säger att det är en lillasyster och en pojke där inne ;) Jag har fuskat lite med hjärtljudsmonitor och faktiskt hittat två olika hjärtslag...så kanske hon har rätt :O

Någon från NÖ Skåne här? :)

• AnnaLundin
    MammaMia88 skrev 2015-09-02 16:37:52 följande:

Här i Skåne är det Niferex som gäller, tydligen. Har blivit rekommenderad det under alla mina graviditeter. Men det är likadant här vad gäller sömnen, skulle lätt kunna sova 16 timmar om dygnet....och ett par tupplurar på det. Har dessutom fortfarande illamåendet från och till, och så länge varade det inte med de två senaste. Så tror nästan på mellandotterns förutsägelse om tvillingar...dem brukar ju säga att det blir "extra allt" om man väntar två.

Känner mig som en veteran vad gäller graviditeter och förlossningar....haha! Ska bli väldigt intressant att se hur den här förlossningen blir Och mest av allt, vem tusan ska följa med? :-P

Hej jag väntar tvillingar nu och har två barn sen innan. Och jag har faktiskt mått bättre denna graviditet än med mina andra barn. Så det där med att man skulle må sämre med tvillingar det stämmer inte alltid. :P
  • AnnaLundin

Hej Alla :) jag har BF den 10/2. Och ska på ultraljud i morgon kl 10.30. Och vi är jätte nervösa. Man vill ju att allt ska vara bra. Då vi gjorde ultraljud i vecka 14 så vet vi att vi väntar tvillingar. Och vi hoppas att vi kan se vad de har för kön. Vi har två töser sedan innan en på sex en på tre så det hade ju varigt roligt med en pojke i alla fall. Men vi välkomnar vad som helst så klart. :D

• AnnaLundin

Härligt viken vecka är du i nu 19?själv börja jag känna i vecka 14 men det är nog bara för där är två styck :P

Marie14 skrev 2015-09-13 13:40:24 följande:

Jag ska på ultraljud imorgon 9.30.

Vi har inte gjort något ultraljud men jag har känt fostret i flera veckor så jag vet ju att  barnet lever....

• AnnaLundin

Hej idag är jag inne i vecka 27 (26+1). Var hos BM idag och mitt sf-mått var 32cm. Nu är det så att jag har tvillingar i magen så jag låg bra till för att ha två där inne ;) och vi hörde bådas hjärtljud, jätte mysigt. Allt såg jätte bra ut och det var väldigt skönt att höra. Men det känns verkligen i kroppen för det börjar bli tungt nu.

• AnnaLundin

Jag har två töser sedan tidigare en på sex och en på tre år. Så det blir verkligen fullt hus nu. :) början av graviditeten så har jag faktiskt mått mycket bättre än med de andra graviditeterna. Men nu känns det rigält i kroppen orkar knappt den dagliga vardagen. Så man undrat var detta ska sluta.

idm skrev 2015-11-06 15:04:57 följande:

Vad spännande :) Hur har du mått än så länge under graviditeten? :) är det dina första barn? :)

• AnnaLundin

Vi vet helt säkert att där är en pojke där inne:) den andra är vi lite osäkra på vi får se om vi kan se mer tydligt när jag ska på ultraljud nästa gång. :)

minneli skrev 2015-11-07 11:07:38 följande:

Jag har också två flickor en kommer precis hinna fylla 3 innan bf och den andra är 6.

Har du kollat om det blir en lillasyster eller lillebror?

Ni andra som har syskon har nu köpt ngn bok att läsa för storasyskonen om att få syskon?

Jag hade Emma och lillebror sen innan men nu har jag beställt två andra som de ska få i julklapp så kan man läsa dem lite innan.

• AnnaLundin

Ring bm det är ju inte så svårt.

Anonym (orolig) skrev 2015-11-17 16:25:48 följande:

Ringde angående fakturan idag hos bm å ringde landstinget å dom sa bara att de är bm som klickat i och dom skickat ut räkningen skulle prata me bm så skulle dom ta bort den isf. Men har inte tid förän 26e å räkningen ska va betald 30e är de försent att prata med bm den 26 e tro?"/

• AnnaLundin

Hej jag bor i Skåne:) jag väntar dock mitt tredje och fjärde barn nu. Hehe :p jag har BF den 10/2.

Angels dream skrev 2016-01-03 14:57:11 följande:

hej

någon av er som bor i skåne? jag har bf 20 feb =) mitt första barn. jag väntar en flicka.

• AnnaLundin

Hej jag bor i dösjebro så det var väldigt nära :) jag känner inte igen den smärtan i bäckenbenet.

Jag väntar två pojkar och den ena ligger med huvudet ner dock ruckbart.

Jag är inte orolig för måttet då jag går på regelbundna ultraljud.

Angels dream skrev 2016-01-04 13:14:20 följande:

vad trevligt med så många från skåne..

var i skåne finns ni?

vi finns i Kävlinge.

ska vi göra en skåne tråd?

är det fler än jag som får ont nere vid bäckenbenet på framsidan? hade väldigt ont igår... känns precis som det pressas neråt.

min flicka ligger med huvudet neråt och är fixerad.

var hos bm 28/12

läste att många oroar sig över måttet och vad jag hört och läst så handlar det om hur barnet ligger just då. Det måttet är egentligen helt onödigt då det inte ger någon som helst vetskap om barnet. har hört att måttet till och med kan insak om barnet ligger på ett annat sätt ena gången.

• AnnaLundin

Ja precis och även fast att det är bra att de kollar upp bebisarna ordentligt så har det inte varit så roligt. Nu på senaste tiden har jag åkt in på ul varannan vecka. Och då har jag också fått göra ul på blodflödet och CTG. Så jag har varenda gång fått vara inne där i ca fyra timmar.

Angels dream skrev 2016-01-04 15:11:53 följande:

okej

ja det var väldigt nära.

Är det för att du väntar tvillingar som gör att du går på ul ofta?

Svar på tråden BF februari 2016