• friduss

BF februari 2016

idm skrev 2015-06-07 15:15:03 följande:

hej!

Jag har nyligen fått ett härligt plus. Det tog sig på första försöket. Varken jag eller min man har nog förstått det ännu. Men jisses vad lyckliga vi är. Vi har varit tillsammans i 10,5 år och barn har vi längtat efter länge.

Första dagen på senaste mensen var 10/5 så bf borde vara runt 13/2 -2016.

Roligt med en grupp där man har bf i samma månad :)

Vi fick pluset idag, man kan säga att det tog sig på första försöket för oss också då jag inte kan få egen ägglossning har vi fått hormonstimulering och på första ägglossningen blev jag gravid. Man fattar det inte än..
    Det roligaste är att vi har exakt samma datum för bf då min senaste mens också började den 10/5.

Har du några symtom ännu? :)
  • friduss

har haft så ont i magen hela dagen, typ som mensvärk som strålar ut i ländryggen och ljumskarna. är det molvärk eller kan jag inte lita på testen ännu? (har tagit ovitrelle för 14 dagar sedan, men fick negativa test en vecka efter och på bim-3 kom det svaga pluset som var lite starkare idag)

• friduss
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-08 19:34:58 följande:

Jag hade jätteont (!!) bara några dagar efter ÄL och fram till BIM. När jag tog test tidigt så var det negativt och blev orolig att det var nåt knas men sen var det positivt när jag testade BIM +1. Jag tänker att ett plus är ett plus, men testa igen lite närmare BIM om du är osäker.

Ja, vi får ju anta att jag är gravid och att det jag känner är växtvärk :) har massa tester från testlagret så vi jämför varje morgon och om det blir starkare så är vi ju på rätt väg. Köpte ett digitalt från CB med att ta på BIM-dagen
  • friduss
    lilleräkan skrev 2015-06-10 16:28:19 följande:

Hej alla! Behöver er hjälp. Min mage är super trög.. Hur ska jag få igång den? Känns som jag har provat allt och bott på fass, Google och familjelivtrådar och nu kan jag knappt äta eller dricka mer för det får inte plats för att jag inte kan popo.. ????

Jag har alltid lidit av förstoppning, även när jag inte var gravid. Jag har två tips. Börja dagen med ett glas ljummet vatten, drick sedan MYCKET vatten under dagen (2 liter typ) gör det till vardag att alltid äta linfrön, kartinplommon och andra laxerande livsmedel. Sen kan jag tipsa om microlax, som är akut laxeringsmedel (fungerar på en halvtimme, håll dig tills det sprutar typ, haha) och sedan finns något som heter inolaxol receptfritt på apotek, smakar skit men gör gott. Lactulos finns med men för mig blir det bara gaser av den! Dock är den snäll för tarmen och godkänd vid graviditet, har köpt den idag, fungerade ganska bra ändå!
Svar på tråden BF februari 2016