BF februari 2016
Plussade i lördags och starkare idag. så himla lycklig! Bf 9 februari om allt går som det ska! Första barnet!
Plussade i lördags och starkare idag. så himla lycklig! Bf 9 februari om allt går som det ska! Första barnet!
Å vad roligt har också bf 9 februari! :)
Dum fråga kanske men eftersom jag är helt okunnig så är de ju bra att veta, när ska man ringa barnmorskan? haha
Det gör du när du känner för det.
Man MÅSTE ju inte ringa henne alls om man inte vill. Mödravård är valfritt, Jag känner flera som valt att inte utnyttja den
Men det normala är väl att man ringer typ nu så får man en inskrivningstid någon gång kring v8
Jag fick precis liiiite blod på pappret när jag torkade mig, i en flytning typ. Är de normalt eller missfall på g? :/
Tja brudar! Känner själv att jag inte varit så aktiv i denna tråd men just nu behöver jag bara få skriva av mig lite, få lite reflektioner och höra andras erfarenheter.
Usch, är i v30 (29+0) och ligger på förlossningen med kraftiga förvärkar, kom in igårkväll och fick stanna. Trodde själv att de inte var nå allvarligt och att dom typ skulle skicka hem mig i dörren. Men så är läget, här ligger jag. Alldeles för tidigt för såna värkar, och min lillkorvs hjärtfrekvens sjunker vid varje värk för att sedan gå upp igen när värken är över. Har en livmodertapp på 27 mm (normalt? ) och är öppen 1 cm.. väntar på läkaren som ska göra ny undersökning och nytt ultraljud. Korven har även fixerat sig.. bör jag vara orolig? Någon som varit med om liknande? Som förstföderska är allt sånt här nytt och läskigt, man fattar ju inte hälften av vad dom pratar om :p
Tack för alla svar, har haft lite fullt upp och ej kunnat skriva. Men bebis mår bra, kvar i tryggt förvar i magen & värkarna har stoppats. Nu är det vila som gäller! :) har en fullt frisk liten pojke i magen har 3 olika barnmorskor konstaterat vid 3 olika ul nu! Lyckan är total! <3 ska komma in igen om jag märker av att det börjar igen för då kan det gå fort sa dom. Han vill tydligen ut snabbt :p
Nu har jag inte varit aktiv på superlänge känner jag. Har nog levt i min lyckobubbla och förträngt allt runt omkring. :) BF+8, den 16/2 01.55 kom min lilla prins till världen med sina 3316g och 51cm - helt perfekt. Visste verkligen inte att man kunde känna en sån stark kärlek.
Förlossningen var det absolut värsta jag varit med om, men skulle helt klart göra om det igen ändå :')