Inlägg från: lindakarlsson4380 |Visa alla inlägg
  • lindakarlsson4380

BF februari 2016

Hej alla!! 

Jag plussade idag på BIM-2, första försöket och första barnet. Jag är såå lycklig, rädd, förväntansfull!! BF 19 februari om lilla fröet vill vara kvar i magen <3 Borde jag ta ett till test, eller kan jag lita på att jag är gravid? 

• lindakarlsson4380
    Darimna skrev 2015-06-10 09:02:31 följande:

Vad roligt att det droppar in nya! 

Grattis och välkomna

Och välkomna över till facebookgruppen också, det är där det händer

Syns det att man går med i gruppen för övriga? Är ju bara i v.4 så har inte direkt berättat för allmänheten ;P
  • lindakarlsson4380
    Nattöga skrev 2015-06-10 09:34:45 följande:
    Hemlig grupp är just vad det heter :) Hemlig - det går inte att söka på den, det går inte att se vilka som är medlemmar och det går inte att se inläggen om man inte är med i den! Det syns inte ens i din profil att du är med i den.

Om du av nån händelse skulle förväxla hemlig grupp med sluten grupp:

Sluten grupp innebär att gruppen är sökbar och man ser vilka som är medlemmar även om man själv inte är det. Däremot ser man inte inläggen om man inte är medlem.

BF216 är som sagt en hemlig grupp, så det är ingen fara ö.h.t att nån ska se att man är med i den :)
    Hur kan man gå med i den? :)
  • lindakarlsson4380
    Penguinlover skrev 2015-06-10 20:52:41 följande:

Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?

Jag har haft jätteont i brösten idag.. inte haft det innan. Trött, små hugg och molvärk i magen samt lite illamående.

Jag har ett till test, men tänkte kolla det om en vecka och se om jag får 3+ då. Undra när man får tid hos BM, ska ringa imorgon. :)
  • lindakarlsson4380
    Pennie87 skrev 2015-06-16 11:30:18 följande:

Började lite chockartat må riktigt illa och spy igår! Har varit helt ok innan och så vaknar man och känner som att man fått magsjuka... Köpte Sea band nyss, får se om de hjälper. Hade du något som hjälpte tidigare graviditeter eller är det bara att stå ut? Känns ju lite svårt att inte berätta på jobbet när man mår så...

Vilken vecka är du i? :)
  • lindakarlsson4380

Hej på er!

Jag måste bara fråga.. inatt vaknade jag två gånger av sådan smärta i tjejmagen, precis som vääärldens mensvärk, ont i tjejmagen och bak i ryggen. Tog två alvedon för att ens kunna somna igen. Vaknade 3 timmar senare och hade lika ont. Men blöder ingenting. Varit uppe på toa båda gångerna.

Kan växtvärken göra så ont?!

• lindakarlsson4380
    Tindrasmatte skrev 2015-06-23 07:52:10 följande:

Jag har haft samma problem i ca 2 veckor. Enligt gynakuten är det helt normalt även om det inte känns så ^^ iallafall såhär tidigt som fram till v.8 eller så :)

TACK! Fy vad orolig man blir alltså...
  • lindakarlsson4380
    sladda skrev 2015-08-04 15:20:03 följande:

Jahopp inskrivning idag. BM sa att jag bör bara gå upp 5-6kg pga min nuvarande vikt. Gick upp 18kg med de andra två. Å vikten jag har idag har jag haft de senaste 13åren. (Bortsett under graviditeterna) så just nu känns det inget kul att vara gravid :(

Jag har inskrivningen på torsdag och är sjukt nervös för vägningen.. vad väger du och hur lång är du?
  • lindakarlsson4380

Var på inskrivning hos barnmorskan idag och var tvungen att köpa mina första mamma-jeans efteråt.. GUD vad sköna de var!! :D KUB på måndag, längtar med spänning! Ni som gjort kub redan, vilken vecka var ni i exakt? :)

Svar på tråden BF februari 2016