• Nilla22

BF februari 2016

Vad roligt att hitta den här tråden! 

Jag är oplanerat gravid med mitt första barn. Chocken och ångesten har äntligen lagt sig och övergått i lycka när vi väl bestämt oss 100% att behålla barnet.

Beräknad BF 13/2 Glad

• Nilla22
    Erna90 skrev 2015-06-12 21:47:27 följande:
    Välkommen

Även om vi planerade att bli gravida så tyckte jag det var svårt att förstå att man nu är gravid, och en helt ny resa börjar! Kan tänka mig att det är ännu svårare då det kommer helt som en överraskning.

För att vara lite nyfiken, vilka tecken fick du som gjorde att du trodde du var gravid och testade? Var det utebliven mens, eller andra tecken redan innan det?
    Ja det var verkligen omtumlande. Vi har varit tillsammans i snart fem år och var redan taggade på att bilda familj men hade egentligen tänkt vänta minst två år till. Men nu blir det såhär istället :D

Min mens har alltid varit extremt punktlig och när den helt plötsligt uteblev så kändes det misstänkt på en gång. Dock upplevde jag extrem trötthet samt konstant hunger typ en vecka innan det, men i och med att vi har skyddat oss så trodde jag att det var menssymptom. ;)
  • Nilla22
    Obsession89 skrev 2015-06-13 14:07:50 följande:

Hej!
    Jag hoppar gärna in här också.. plussade idag och det blir första barnet!
    Slutade med p-piller i början av maj och tänkte att det skulle ta en tid innan man blir gravid... så blev det inte! 

Är superglad men tycker också att det känns otroligt läskigt att det kanske föds ett barn i februari :)

Stort grattis!

Är också gravid med mitt första :) Dock oplanerat men det känns toppen ändå!
  • Nilla22
    Feffan skrev 2015-06-13 21:48:48 följande:

Plussade 2/6 och beräknad BF är 4/2.

Första barnet för oss och det känns riktigt kul! Jag är 29 och min kille 37.

Har de senaste veckorna haft ömmande bröst, molande värk i magen och känt av onormalt mycket trötthet.

Någon mer som bor i Stockholm, kanske t.o.m. på Södermalm, som har lust att ses för en fika någon dag och prata?

Jag bor i Tullinge söder om Stockholm. Är 27 år gammal :)
  • Nilla22
    Feffan skrev 2015-06-13 22:09:25 följande:
    Kul Nilla22! Är det ditt första barn? När är beräknad bf och har du bokat tid hos barnmorska?

Vi ska på ul den 24/6 hos Mama Mia. Längtar!
    Åh, härligt!

Jajamen det är första barnet. Oplanerat också men nu känns det bra! Enligt kalendern så är beräknad BF 13/2 men vad jag har förstått så flyttas man ofta fram på UL så vi får se :D Jag har tid hos barnmorstan först den 17/7. Även om det bara är en månad tills dess så känns det som om tiden sniglar sig ;)

Var din graviditet planerad? :)
  • Nilla22
    Feffan skrev 2015-06-13 22:37:10 följande:
    Ja det var planerat. Jag kommer nog dock inte att våga tro på det förrän vi fått bekräftat att det växer en bebis i magen! Hur gör alla för att släppa oron och bara glädjas åt plusset istället?

Tiden verkligen sniglar sig fram! Vill hoppa till vecka tolv direkt!
    Åh, jag förstår det.

Det är nog lite lättare när man (som jag) inte planerade det. Jag startade ju med 0 förväntningar :) Försöker leva "som vanligt" förutom att jag har justerat kosten.

Är dock sjukt hungrig och supertrött hela tiden så det går väl sådär ;)
  • Nilla22
    Pelicca skrev 2015-06-13 23:07:45 följande:

Jag bor också i Tullinge och blev oplanerat gravid men längtar och ör superglad för barnet

Men åh vad roligt! När är du beräknad och hur gammal är du? :)
  • Nilla22
    Erna90 skrev 2015-06-14 08:40:50 följande:
    Tkr med det är svårt att inte vara orolig. Tycker man funderar hela tiden på, ska det vara såhär, ska man känns detta, borde man inte känna såhär osv.

När tänker ni alla berätta för omgivningen? I och med semester innebär det ju för många träffarr som innefattar öl/vin/cider, hur slingrar ni er ur det snyggt om ni inte tänkt berätta än? Tex midsommar är ju på ingång!

Själv dricker jag inte öl eller vin så tog mig smidigt ur en situation igår då detta erbjöds och cider inte fanns som val Man får ha lite tur ibland!
    Jag har också funderat på det!

Hittills har jag bara berättat för min allra närmaste vänner. Tänkte börja berätta för folk efter V10 men det är ju en hel månad kvar. Jag tänkte lösa problemet med att köra bil till fester och skylla på det ;)

På midsommar tänkte jag köpa med en flaska alkoholfritt vitt vin (finns ju även alkoholfri xider och somersby till exempel) och helt enkelt hoppas att ingen märker något Tungan ute Av någon skum anledning så känner sig folk sjukt provocerade om man dricker typ fanta, men så länge du har något som skulle kunna vara alkohol i glaset så känner sig folk nöjda.
  • Nilla22
    Marina87 skrev 2015-06-14 12:09:43 följande:

Hej! Jag med )))
    För mig är det första gången ))
    BF den 15 februari 
    Ska gå till mammamia på tisdag för vanlig konsultation och då vill jag boka tid för VUL runt 1 juli )

Grattis! Jag har också BF 15/2 :D Första barnet här med.
  • Nilla22
    Frida87a skrev 2015-06-14 22:41:17 följande:

Här hoppar jag gärna in. Plussade för en vecka sen och beräknat bf nånstans mellan 11-15 feb.. Första barnet och både jag o mannen är lite lätt chockade.. Trots att vi försökt i 3 månader???? är i vecka 6 nu och har blivit såå nedrans svullen om magen någon mer som är det? Inte det lättaste att hålla det hemligt när jag ser ut att vara i vecka 20????

Jag har samma problem. En rejäl putmage trots att jag försöker sträcka på mig och hålla in. hahaha ;)
  • Nilla22
    Marina87 skrev 2015-06-15 08:06:20 följande:
    Grattis!!:) är du med på FB?:)
    jajamen :)
  • Nilla22
    Obsession89 skrev 2015-06-15 22:46:22 följande:

Hej igen!

Ringde mvc idag och fick en tid imorgon för samtal. Det känns bra då allt detta med att vara gravid är så nytt. Har som inga symptom förutom att bröstvårtorna är känsliga?!

Vad har ni för symptom än så länge?:)

Förutom ömma bröstvårtor så är jag extremt trött. Och jättehungrig!
  • Nilla22
    MalinTherese skrev 2015-06-18 20:09:35 följande:

Jag har haft en blödning, samt extrema smärtor som fått mig att sjukskriva mig från jobbet.. Tog kontakt med Hudiksvalls gynmottagning ang vul, för att utesluta missfall... Fick dock ett otrevligt svar och inget vul... Så nu vet jag tyvärr inte om jag platsar i denna tråd nå mer :/

Jag har också haft blödningar (färskt blod) och kramper i veckan. Kontaktade MVC där jag bor i början av veckan och fick också otroligt dåligt bemötande. Hon sa bara "om du har fått MF så kan vi ändå inte göra något så man gör ingen undersökning. Man kan bara vänta och se och låta naturen ha sin gång". Igår fick jag ordentligt ont samt att det började komma ut stora klumpar av koagulerat blod. Jag var helt övertygad om att jag hade fått missfall. Ringde en god vän som jobbar på förlossningen och hon rådde mig att åka in till gynakuten trots att jag bara är i vecka 6+0. Väl därinne fick jag ett jättebra bemötande samt fick träffa läkare och göra VUL direkt. Allt såg normalt ut och man såg till och med ett litet hjärta slå därinne. Så ge inte upp hoppet <3
  • Nilla22
    idm skrev 2015-06-21 16:26:12 följande:
    Menar givetvis 13 februari :)
    Roligt! Jag har exakt samma datum som du :D
  • Nilla22
    aprilbebisen skrev 2015-06-23 12:16:59 följande:

Eftersom det är mycket folk från norrort tänkte jag kolla om det är någon från söderort ??

Jag (Tullinge) Glad
  • Nilla22
    aprilbebisen skrev 2015-06-24 22:29:53 följande:
    Jag bor i sorunda, ganska nära :) fler barn srn tidigare?
    Nej det blir första för mig :) Men många av mina nära vänner har två var så det känns väldigt naturligt ändå! Hur många barn har du?
  • Nilla22
    Ringen skrev 2015-06-28 21:27:14 följande:

Hej! Får jag vara med här? Jag är gravid med vårt tredje barn. BF 25 februari om jag inte har räknat alldeles tokigt. Vi bor i en av Stockholms södra förorter. Jag har inte riktigt haft tid att förstå att det är en liten i magen men nu har jag semester så nu kanske jag kommer att ha tid att inse det (eller inte med två vildingar som springer runt...)

Roligt! I vilken förort? :) Välkommen
Svar på tråden BF februari 2016