BF februari 2016
Nu känner jag mig korkad men vad är kub?
Nu känner jag mig korkad men vad är kub?
Hej allihop! Var iväg till BM idag, ligger under nedersta kurvan och har sf-mått på 30, samma som för 2 veckor sedan.. ska få en tid för tillväxtultraljud, hon skulle ringa i morgon om när det blir, gick in i v 38 idag (37+0).. bör jag vara orolig? Någon som varit med om det? Han hade fixerat sig och bm sa att det kunde vara därför sf-måttet inte ökat..
Jag ska på tillväxtultraljud imorgon. Just för att SF-måttet inte ökat så mkt, ligger strax under medelkurvan. Jag fick gå på tillväxtultraljud med mitt yngsta barn också. Det har aldrig varit så att de varit för små men barnmorska ska skicka remiss till ultraljud om det är ungefär samma mätning under tre besök eller en viss tid. Jag tror inte du behöver vara orolig, man får helt enkelt vara glad att de är noggranna.
Skriver här imorgon hur det gick på mitt tillväxtultraljud, gick in i v36 idag. Tror man kan ligga på -20% +20% i storlek på bäbisen utan att det är något ovanligt.
Gratis pyltet!
Jag var på tillväxtultraljud idag, är i vecka 36 (35+1). Han vägde 2416g och låg endast 7% under medelkurvan (-20% och +20%är det ett normalspann på om bäbisen ändå växer i en "bra takt")
Så barnmorskans SF mått blev nog som det blev då han ligger som han ligger, långt ner och till höger.
Fostervatten och flödet i navelsträngen mättes oxå och var bra.
Jag har BF idag och hoppas innerligt att min lilla prins ska vilja möta omvärlden nu! Han verkar inte dela den uppfattningen :/ men dagen är lång så nu håller vi alla tummar och tår för usch vad jag längtar! :)
Jag har också BF i dag å vill bara att bebisen ska komma ut! Så nyfiken på om de är en pojke lr flicka. Känns som pojke men man vet ju inte. Hoppas verkligen de kör igång. Drack en algdrink i morse för att riktigt sätta fart på kroppen. Skulle ha tagit en till lunch med, kanske snäppet starkare denna gång???? Lycka till alla ni andra ????