Inlägg från: Obsession89 |Visa alla inlägg
  • Obsession89

BF februari 2016

Hej!
    Jag hoppar gärna in här också.. plussade idag och det blir första barnet!
    Slutade med p-piller i början av maj och tänkte att det skulle ta en tid innan man blir gravid... så blev det inte! 

Är superglad men tycker också att det känns otroligt läskigt att det kanske föds ett barn i februari :)

• Obsession89

Hej igen!

Ringde mvc idag och fick en tid imorgon för samtal. Det känns bra då allt detta med att vara gravid är så nytt. Har som inga symptom förutom att bröstvårtorna är känsliga?!

Vad har ni för symptom än så länge?:)

• Obsession89
    Erna90 skrev 2015-06-19 10:18:35 följande:

Har nog frågat innan men skriver igen i så fall

Har ni berättat om er graviditet eller är det en hemlighet hittills? Vilken vecka är ni i och vilka har fått veta? Jag är i vecka 7 (6+0) och vi velar om ifall vi ska berätta eller inte. På semestern ska vi hälsa på några kompisar och vi misstänker då att det kommer komma fram att jag är gravid så vi funderar på att berätta för föräldrarna idag då jag tkr att de ska få veta först. Men egentligen hade jag gärna väntat med att berätta till efter ultraljudet vecka 12. Hur gör ni andra?

Jag är i vecka 6 (5+1). Vi har berättat för min familj (mamma, pappa, syster och bror) och jag har berättat för min närmsta kompis. Kommer nog berätta för resterande familj och vänner efter vecka 12 :)
  • Obsession89

Hej allihopa! Är lite orolig.. Igår och lite idag har jag haft bruna flytningar.

Ringde bm som sa att det var vanligt och så länge det inte var färsk blod tyckte hon inte att jag skulle oroa mig. Svårt att inte oroa sig! Nån mer som haft bruna flytningar?

• Obsession89
    AngelinaAr skrev 2015-06-22 19:32:17 följande:

Mina två missfall började i bruna flytningar inte för skrämma dig...be om ett vul tycker jag. Hoppas det nte är ngt fel lycka till

Tack för ditt svar! De bruna flytningarna har slutat idag men om det kommer mer så får jag ringa gynakuten och be om ett vul.
  • Obsession89

Hej allihopa! Är så glad, har varit på vul idag och sett min lilla skrutt och ett pickande hjärta! Längtar så tills efter v12 då kanske viss oro kan släppa! Är idag 7+5 så inte alltför långt dit! Hur är det med er andra?:)

• Obsession89
    sladda skrev 2015-07-30 20:00:23 följande:

Känner mig så icke gravid, den lilla tröttheten jag hade har försvunnit, inget illamående heller. Är det någon mer som det bara försvunnit för? Går in i v12 på lördag.

Mina symptom kommer och går hela tiden, vissa dagar är jag supertrött och mina bröst känsliga. Andra dagar känns det inget :) tror att det är normalt! Är i vecka 12 nu (11+0 :))
Svar på tråden BF februari 2016