Inlägg från: aprilbebisen |Visa alla inlägg
  • aprilbebisen

BF februari 2016

Hej, plussade nyss väldigt svagt men 2 streck aå hoppas jag får hoppa in här ??

Har två tjejer som är födda 2012 och 2014 så detta vart en chock.

• aprilbebisen
    Javli skrev 2015-06-14 19:58:56 följande:

Vågar smyga mig in här. Plussade idag och har bf ca 28/2

Då har vi bf typ samtidigt tror jag oxå har bf där omkring :)
  • aprilbebisen

Vilken vecka har ni inskrivning?

Jag är i vecka 4 och ringde bm idag och hon ville att jag skulle komma på inskrivning redan nästa vecka.

Fick proppar i slutet på förra graviditen så ska ev få blodförtunnande på en gång och börja på specmödravården. Någon som vart på spec mvc och vad gör dom där som dom ej kan göra på mvc?

• aprilbebisen
    AngelinaAr skrev 2015-06-15 17:50:28 följande:

Hej

Har pågående missfall nu... Andra gången i rad hade förra månaden åxå...Har en dotter vill ha ett syskon

.får väl plocka upp ägglossning testerna igen.

Nu är man på ruta ett igen... Puhhh...

Aja det lär väl ta ngn gång det är bra att kroppen sköter de sj dom trodde först det va utomkveds då hcg sakta tappades upp...men men...ushh kramp jävlar så jävla ont!men så är det det är så vanligt med missfall. Grattis alla med plus...Ska fan bli gravid direkt ska nte ge mig haha

Beklagar verkligen :(
  • aprilbebisen
    NellieMeja skrev 2015-06-15 20:18:27 följande:

Får hoppa av här. Då lyckan blev kort plussade i lördags på bim+5 men nu är missfall på gång blöder å magen känns konstig. Å har haft missfall förut när vi skulle försöka få tvåan å det känns lika. Blir så less kunde lika gärna mensen kommit förra måndagen. Blir till å försöka en 7 gång nu då. Lycka till er andra i era gravidte ter.

Beklagar :(
  • aprilbebisen
    Obsession89 skrev 2015-06-15 22:46:22 följande:

Hej igen!

Ringde mvc idag och fick en tid imorgon för samtal. Det känns bra då allt detta med att vara gravid är så nytt. Har som inga symptom förutom att bröstvårtorna är känsliga?!

Vad har ni för symptom än så länge?:)

Illamående, trött, grinig och ömmabrös
  • aprilbebisen

Dag 3 som jag spyr lite var som helst utan förvarning :(
    Första barnet spydde jag v 7-12
    Andra barnet 7-18

Och nu börjar det redan i vecka 4, ja får hoppas det går över tidigt :)

• aprilbebisen
    me93 skrev 2015-06-16 10:19:23 följande:

Nu har de ömma brösten kommit för mig! Upptäcktes inatt, när min katt klev runt,
    för att lägga sig till rätta, på mig. Aj! Annars, förutom lite molvärk, mår jag oförskämt bra.

Haha , lyx hoppas det håller sig bra :)
  • aprilbebisen
    Pennie87 skrev 2015-06-16 11:30:18 följande:
    Började lite chockartat må riktigt illa och spy igår! Har varit helt ok innan och så vaknar man och känner som att man fått magsjuka... Köpte Sea band nyss, får se om de hjälper. Hade du något som hjälpte tidigare graviditeter eller är det bara att stå ut? Känns ju lite svårt att inte berätta på jobbet när man mår så...
    Nej inget som hjälpte men vissa saker verkar funka på endel
    Små äta typ ta ett mariekex när man börjar bli minsta hungrig
    Åksjukearmbanden
    Postafen
    Lergigan comp (man blir inte lika dödligt trött som av pstafen)
  • aprilbebisen
    Pennie87 skrev 2015-06-16 12:09:42 följande:
    Testade att äta något innan jag gick upp i morse, men om möjligt blev det värre... Lergigan är på recept va?
    Japp men det är inte så svårt att få :)
  • aprilbebisen
    Meri87 skrev 2015-06-17 00:03:53 följande:

Får jag gå med här..plusade idag.. Så jäklaaa glad va!! Äntligen så ska vi få en bebis hemma.

Klart du får :) grattis
  • aprilbebisen
    MalinTherese skrev 2015-06-18 20:09:35 följande:

Jag har haft en blödning, samt extrema smärtor som fått mig att sjukskriva mig från jobbet.. Tog kontakt med Hudiksvalls gynmottagning ang vul, för att utesluta missfall... Fick dock ett otrevligt svar och inget vul... Så nu vet jag tyvärr inte om jag platsar i denna tråd nå mer :/

Trist med dåligt bemötande, ring en annan gyn och kolla ofta får man stå för det själv men det kan det vara värt för att få veta, lycka till
  • aprilbebisen

Eftersom det är mycket folk från norrort tänkte jag kolla om det är någon från söderort ??

• aprilbebisen
    Nilla22 skrev 2015-06-24 10:27:03 följande:
    Jag (Tullinge) Glad
    Jag bor i sorunda, ganska nära :) fler barn srn tidigare?
  • aprilbebisen
    Nilla22 skrev 2015-06-25 19:14:45 följande:
    Nej det blir första för mig :) Men många av mina nära vänner har två var så det känns väldigt naturligt ändå! Hur många barn har du?
    Okej, spännande :) Jag har två tjejer sen tidigare så fullrulle hemma men dom börjar på förskola i september :)
  • aprilbebisen
    Pirog skrev 2015-06-24 21:12:17 följande:

Här verkar andra barnet komma 17e Feb! Har en son född i Februari 2014, så det blir nästan exakt  två år mellan dem, skiljer bara 3 dagar på BF dag! ;D Vecka 7 imorgon, och jag mår bra förutom att jag är sååååå trött på förmiddagarna Dx

spännande :) har oxå en född februari 14 :p och en till 12a fast inte februari :P
Svar på tråden BF februari 2016