• Sefone

BF februari 2016

Hoppar med här, svagt plus idag. Gravid efter ägglossningsstimulering och makeinsemination. försökt få barn i över 3 år och har ett MF v 7 i bagaget från förra sommaren. Håller tummar och tår att detta nu går vägen!

• Sefone

Jag vet egentligen inte varför vi gör tidigt vul men gissar att det har att göra med att vi har genomgått fertilitetsbehandling. Men jag är inte odelat positiv till att göra tidigt jag tycker att det gör mig ännu mer orolig än om allt bara skulle göras som "vanligt" känns som att de tycker att risken är större att något inte ska vara okej

• Sefone

Mina testresultat är fortfarande jättesvaga, ser lika ut som för två dygn sedan. Däremot är jag helt säker på att de faktiskt är där. Någon annan som varit med om liknande? BMI+2

• Sefone

hur räknar man riktigt? hade ÄL 1/6 men insemination gjordes 2/6. Kan det stämma då att jag är V5 (4+0) idag?

busan00 skrev 2015-06-16 10:19:31 följande:

Ja är I vecka 9 (8+0) idag. Vilken vecka är ni i?;)

• Sefone

Känner precis samma sak! Gravid efter ÄL stimulering och makeinsemination, förra graviditeten slutade i MF. Men jag försöker verkligen tro att det ska gå vägen den här gången.

Om inte tänker jag i alla fall försöka njuta av de dagar som jag är gravid ;)

Bf120216 skrev 2015-06-16 16:58:20 följande:

Hej FamJ! Ja är graviditet vecka 6+4 å känner som du har svårt att ta det med ro.. Är ständigt nervös för missfall och svårt att njuta. Vi vart oxå gravida efter en stimulering.

Vi har hållit på ett bra tag innan vi fick stimuleringen så de känns som vi väntat jätte länge.... Håller alla tummar och tår för oss och er att de går allt som de ska ????

• Sefone
    hannis12345 skrev 2015-07-13 19:04:34 följande:

Ni som fått missfall innan, hur visste ni det? Blödde ni?

Jag är i v 7 o livrädd för missfall...

Vi fick missfall i sept-15, det började som en brun flytning som efter en och en halv vecka övergick i klart blod och kramper. Denna gång fick jag åter igen i v 6 kramper och en liten blödning. Var säker på att allt var kört igen, men var in på VUL och tittade några dagar senare (v7) och såg ett tickande hjärta. Blödning måste alltså inte betyda att det är kört. Vi är nu i början av v9. Det är omöjligt att helt slappna av från risken för missfall men försök att medvetet tänka på något annat när tankarna kommer och ta en dag i taget.
  • Sefone

Maten är stort problem här också men jag försöker tvinga i mig lite lagad mat varje dag, sköljer ner med vatten eller mjölk (som jag avskytt tidigare men nu har ett sug efter) min man får laga maten för jag klarar inte matosen. Upplever att rena smaker är lättare att få ner, alltså så okryddat som möjligt. Känns konstigt då vi också älskar matlagning och middagar vanligtvis.

JosefineD85 skrev 2015-07-17 12:30:21 följande:

Hur gör ni andra med maten?

Jag mår illa(inte så att jag kräks) men jag tål inte lagad mat eller matlukt!!

Jag o min sambo har alltid haft ett matintresse tillsammans där vi älskar att diskutera middagar, laga mat o bjuda vänner på middag! Nu kan vi inte ens äta samma tider för jag mår illa av hans mat!

Jag kan framför allt inte äta grillat, typ kött o kyckling, potatis i alla dess former, sen kan jag inte äta sallad längre!! Jag som älskar sallad! Köttfärs är värst!

Det jag äter är halvfabrikat?! Typ mamma Scan o makaroner och pannkakor eller flingor!

Såhär har det varit i 4v , är i vecka 10 nu!

Hur länge ska det vara såhär?!

Vi ska laga middag till ett par vänner ikväll och jag har lite panik! Vill inte ha mat som jag egentligen skulle älskat!

• Sefone

Idag har jag varit på VUL nr 2 och allt såg bra ut. Bebis ha växt precis som den ska sedan de senaste och vi såg hjärtslag. Känns som att en viss panik har lättat lite men är fortfarande lite orolig för de kommande tre veckorna och inför Kub

• Sefone

Fått blödning idag v9+1, inte jättemycket men färskt blod några droppar. Igår på VUL var allt ok. Känns som hela jag har stelnat till, är så rädd men försöker hålla tummarna att den inte är farlig..

• Sefone

Håller tummarna!! Du får berätta hur det gick sen!

JennieN skrev 2015-07-22 08:17:44 följande:

V 12 (11+2) och ul idag. Så nervös! Behöver en massa hårt hållna tummar!

Svar på tråden BF februari 2016