Linda8110 skrev 2015-09-03 06:49:00 följande:
Jag kanske missförstod vad du skrev, men ska inte din man följa med på förlossningen om du föder när han jobbar?!?!?!
MammaMia88 skrev 2015-09-03 09:53:50 följande:
Tror hon menar att förlossningen kanske går snabbt, så barnet föds innan han hinner hem.....fast jag kanske missförstod också :-P
Linda8110
Jag menar att han ska med så klart men som MammaMia88 skrev är det en fråga om han hinner, det gick rätt snabbt sist och det var första så inför den här gången tänket jag vara förberedd och åka in tidigare.
Anonym (Småland) skrev 2015-09-03 12:53:48 följande:
Jag kommer se till att sambon schemalägger sista veckorna före bf samt efter bf med arbete hemifrån. Vi bilpendlar åt varsitt håll från staden vi bor i (jag 50 min, han 30 min) men han är konsult så han kan ha betydligt längre också, dessutom ska jag föda i en annan stad än där vi bor och dit är det 1.5 timmar. Så sista två veckorna före planerad förlossning kommer vi båda två att bo i staden där jag ska föda Hoppas inte ungen får för sig att komma alldeles för tidigt!
Anonym (småland)
Va bra att han kan jobba hemifrån! Är ni där två veckor innan så borde ni ha bra marginal. Är det första barnet? Vår första kom 10 dagar tidigare, de hade inte vi räknat med! Vi har den turen att det inte är allt för långt från min mans jobb dock är han inte alltid i själva kontorsbyggnaden, och relativt nära sjukhuset. Jag oroar mig mest för om bebis är tidig och vi inte får hit barnvakt i tid.