BF februari 2016
Går in i v 16 i morgon och vart super svullen sen v5 men nu har magen nästan helt försvunnit. Får helt plötsligt på mig byxor tom arbets byxorna.
Tycker de är en gnutta märkligt. Andra barnet så räkna med stora magen men men
Går in i v 16 i morgon och vart super svullen sen v5 men nu har magen nästan helt försvunnit. Får helt plötsligt på mig byxor tom arbets byxorna.
Tycker de är en gnutta märkligt. Andra barnet så räkna med stora magen men men
Går in i v18 imorgon och "brinnande" fötter känns ju igen. Kör med stödstrumpor och tycker de hjälper en del faktiskt.
Har mått prima hela graviditeten och då de är andra barnet trodde jag att jag skulle känna de mer nu. Men icke.. å nojjig blir man direkt så gått och oroat mig till i Tisdags då min svägeska jobbar med hjärtpatienter på ett stortsjukhus. Så hon checka läget på sin rast med ul . Där var de full fart på de lilla livet. Huuh vilken lättnad att få se att hjärtat fortfatande pickade fint.
Går in i v18 imorgon och "brinnande" fötter känns ju igen. Kör med stödstrumpor och tycker de hjälper en del faktiskt.
Har mått prima hela graviditeten och då de är andra barnet trodde jag att jag skulle känna de mer nu. Men icke.. å nojjig blir man direkt så gått och oroat mig till i Tisdags då min svägerska jobbar med hjärtpatienter på ett stortsjukhus. Så hon checka läget på sin rast med ul . Där var de full fart på de lilla livet. Huuh vilken lättnad att få se att hjärtat fortfatande pickade fint.
Här är en till som vart på rul idag. Allt såg toppen bra ut. En pojke till ???? kännt de hela tiden och hade rätt hihi.. beräknad till 4/2.
Många kommentarer från folk runtikring oss om de där med könkoll.. svågern tex - varför kolla ni ,de blir väl va de blir ?
Ja jo men låt oss göra va vi vill eller
Idag va jag för första gången efter inskrivning till min Bm. Allt med bebis verka bra. Fick lyssna på hjärtljud.
Dock högt undertryck.. hon verka ta de lugnt men jag vart stressad av de. Lika med mitt första barn och de va ju hel hysteriskt egentligen helt i onödan.
Nu e jag rädd att de ska sluta lika. Med massor av extra koller och tom upp på förlossningen för att helt avskriva havandeskaps förgiftning.
Nån som kan tipsa om skötväska.?
Tänkte köpa en Skip Hop Dash Double. Verkar super tycker jag :)
Hp gick igenom så går hem 18/12 och de känns inte fel. V29 idag så börjar kännas.
Drömmer massor om nätterna så sover dåligt och känner mig helt slut när klockan ringer på mornarna.
Tack för alla svar, har haft lite fullt upp och ej kunnat skriva. Men bebis mår bra, kvar i tryggt förvar i magen & värkarna har stoppats. Nu är det vila som gäller! :) har en fullt frisk liten pojke i magen har 3 olika barnmorskor konstaterat vid 3 olika ul nu! Lyckan är total! <3 ska komma in igen om jag märker av att det börjar igen för då kan det gå fort sa dom. Han vill tydligen ut snabbt :p
God morgon..
Normal BMI innan graviditet och väntar mitt andra barn.
är i V32 och gått upp 12 kg vilket min BM gick i taket för. Skulle verkligen tänka på va jag åt osv... vart först deppig då jag äter sunt men kan tyvärr inte träna som jag brukar göra.
Men då de är andra barnet orkar jag inte höra detta så tänker , -vänta tills jag kommer med 30 plus kg. nämen så kanske de inte blir denna gång men gick upp väldigt mycket med min först födda.
Här händer det grejer.. vattnet gick ikväll så nu är vi på sjukhuset och bara väntar.. känns helt galet och overkligt. Det blir tydligen en liten januaribebis här
Hur har era förlossningar startat? Väntar mitt första barn och är orolig att jag inte ska fattat när man ska åka in elr när vattnet går , så de kanske är försent så jag inte hinner in då jag har 10 mil. Kommer allt vatten samtidigt på en och samma dag elr kan de komma lite em dag och sen resten en annan dag? Och min bm sa att dom vill ju man ska va hemma så länge som möjligt och göre alla skeden klara sån de bara ä att föda när man kmr in , men hur ska man veta de när de är första barnet lixom , hur ska man veta om man är öppen? Hur ska man veta om dw är vatten som gått elr om de vara är flytningar .
I torsdags kom han, 3 kg ren perfektion! Allt har gått bra men vi är fortfarande kvar på BB för att få igång amningen innan hemgång. Inget hade kunnat förbereda mig på den här känslan och kärleken
Inatt 01.43 föddes vår son i v36+4. Så en gnutta för tidigt. Men alla mår bra och han vägen 3320g så helt OK vikt.
5 minuter hann vi vara på förlossningen, riktigt nära att han kom i bilen på väg upp. Har ca 5 mil att åka.
Andra barnet men trodde aldrig de skulle gå så fort
Hej tjejer..
Lovade en förlossnings berättelse. Födde alltså vår son i Måndags natten till Tisdag. I V36+4.
Kände vid 14 tiden på Måndagen att jag va annorlunda i magen. Orolig lite svidigt.. kom å gick å förstärktes vid sänggående på kvällskvisten. Så vid 24 på natten duscha jag. Av erfarenhet fr första graviditet för 7 år sen kunde jag då urskilja samandragningar och värk med varm dusch. Men när jag ställde mig i dusch såg jag blod torka mig och kunde konstatera att flytningarna var rosa färgade.
Ringde förlossningen och fick bekräfat att d va någe på G.
Att min förra förlossning gått fort å att väglaget var uruselt. Lova ringa när vi var på väg. De dröjde bara en timme. Då hade mormor anlänt och vi var redo att åka 5 mil till Bb. Klockade värkarna och var mellan 3-4 minuter. Halvägs går vattnet å då tilltar värkarna. Kallabalik m Ambulans osv men efter mycket om å men är vi framme på förlossningen. Kommer in m värk och med andra värken kommer en perfekt pojke ut. 5 min på förlossningen är lagomt hihi.. när då de var läskigt nära att han föddes i bilen