• Desideri

BF februari 2016

Sehnsucht skrev 2015-06-10 00:51:09 följande:

Har precis plussat!! Skulle bara testa för skojs skull då BM är om 4 dagar och jag hade aldrig trott det skulle visa något. Lite chockad just nu, det var absolut inte väntat!

Gud, jag har glömt allt vad man ska göra/inte ska göra osv sen förra gången!

Någon annan från Östergötland/Linköping förresten?

Grattis! Jag bor i linköping! :)
  • Desideri
    Sehnsucht skrev 2015-06-10 00:51:09 följande:

Har precis plussat!! Skulle bara testa för skojs skull då BM är om 4 dagar och jag hade aldrig trott det skulle visa något. Lite chockad just nu, det var absolut inte väntat!

Gud, jag har glömt allt vad man ska göra/inte ska göra osv sen förra gången!

Någon annan från Östergötland/Linköping förresten?

yesjess skrev 2015-06-10 07:58:59 följande:

Jag bor också i Linköping! :)

Åh vad roligt att vi är flera härifrån! :)

• Desideri
    Penguinlover skrev 2015-06-10 20:52:41 följande:
    Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?

Är också i vecka 5, 6 på fredag. Jag är så fruktansvärt trött på kvällarna. Vaknar alltid mellan 04-05 på morgonen och är kissnödig, och mår jätteilla på morgonen och ibland lite på dagen. Har en hel del molande värk med, vissa dagar kraftig vissa dagar knappt ingen. Men inga ömma bröst/bröstvårtor. :)

Med dottern kom illamåendet och de flesta andra symtom i vecka 7-8. Denna gång verkar allt komma tidigt.

• Desideri
    Erna90 skrev 2015-06-11 09:23:00 följande:

När tänker ni ringa MVC? Krockar ju med semester och sånt där snart, ringer ni innan?

Jag ringde förra veckan just för att hinna få en tid då det är semester tider. Hos min BM jag hade sist fanns det enbart 5 tider att välja på i sommar innan hon går på semester och jag jobbade alla utom en av dem. Känns skönt att jag ringde tidigt så jag hann få en tid, hade tur känner jag. :)
  • Desideri

Kul att vi är ett par från linköping. Kanske kan vi skapa en tråd där vi kan prata om mvc, fikaträffar och annat aktuellt för oss som bor i just lkpg. :)

• Desideri
    busan00 skrev 2015-06-15 08:37:12 följande:

Bm idag kl 11 ;) när har ni era första besök? :)

Spännande! :)  Har mitt första besök 23/7. Går in i vecka 12 dagen efter.
  • Desideri
    busan00 skrev 2015-06-15 09:38:01 följande:

Oj så sent ? Ska du inte på hälsosamtal o sånt då? Ja är ju bara i vecka 9 nu :/

Jag vet inte om det blev så sent för jag är omföderska och sen fanns det inte så mycket tider att välja på eftersom det är semesterperiod. Men med dottern hade jag inskrivningssamtal i vecka 10 har jag för mig. :)
  • Desideri
    Lisa 236 skrev 2015-06-19 12:40:16 följande:

Hej på er vänner !

Skickar en regnig midsommarhälsning från Linköping.

Så här ser dagens test ut. Ökning är det ju i allafall.  Är på v4+3 idag

Nu hoppas vi att lilla smulan vill stanna, Kan dock säga att jag är orolig efter alla 11 missfall fast inget tyder på något galet. Nu bara väntan att digitala ska slå om från gravid 2-3 till gravid 3+ Ha en bra dag.

Grattis till pluset! Kika gärna in i linköpingstråden också. :)
  • Desideri

Så nyfiken. Jag sitter och klurar på hur vi ska berätta för våra familjer om några veckor men har inte riktigt bestämt mig än. Hur ska ni andra berätta?

• Desideri

Här i linköping får man göra kub i v 12-13. Vill man göra vul/ul tidigare så får man gå genom nån privat men de verkar inte finnas många här som man kan göra det hos. Skulle vilja göra ett tidigt ul denna vecka eller nästa (vecka 8-9) men det enda stället jag hittat som gör det har semester. Så får vänta till kub om en månad. :)

• Desideri

Någon som har erfarenhet av att symtom bara försvinner över en natt?

Jag har mått fruktansvärt dåligt sen v 6-7, med illamående, kväljningar, trötthet . Går in i v 9 imorgon och sen igår har mina symtom försvunnit. Har ätit lergigan comp i nån vecka för att kunna ta mig ur soffan men varken igår eller idag har jag behövt ta dem och inget illamående finns trots att jag är är hungrig(det är då jag mår som mest illa). Känns inge bra att det försvinner bara sådär så tidigt. :/

• Desideri

Oj vad många som fått göra ul, mysigt! Jag har mitt kub om en vecka, 30/7. Kan knappt vänta :D

• Desideri
    busan00 skrev 2015-07-23 21:51:29 följande:

Varför får alla ni göre tidiga Ul å vul ? Vilket landsting hör ni till? Har prata me min bm flera ggr å ringa 1177 å fråga om ja får göre de men dom ser bata nej har man inte haft blödning så gör man inget förän i vecka 18 -20:/ Blir så less å läsa alla som fått göre de medan ja själv går å är orolig som satan att de inte tickar nåt hjärta där inne :(

I många städer kan man göra privata tidiga ul. Jag gjorde ett med dottern i vecka 8 men denna gång fanns det inga privata mottagningar där man kan göra tidigt ul som hade tider. Så vi har fått vänta till v 12-13 för kub. 
    Många gör nog privat och då betalar det själva, eller får göra ett pga av blödningar eller missfallsrisk eller ivf. 

Svar på tråden BF februari 2016