BF februari 2016
Ni som skrivit men märker att ni inte kommit med får väl helt enkelt skriva igen...
Ni som skrivit men märker att ni inte kommit med får väl helt enkelt skriva igen...
När ska man berätta för cheferna på jobbet egentligen? Vill ju inte berätta för tidigt om det skulle gå åt skogen, men samtidigt har de ju tystandsplikt. Anledningen till min fråga är för att jag jobbar på ett sjukhus på Hjärtmedicin, en akutvårdsavdelning. Mycke stress, tunga patienter som vårdas med tung hjärtsvikt som kan behöva hjälp i säng, mycke uppdragningar i säng. Körningar ner till IVC-kranskärlsröntgen och vanlig röntgen. Är i Vecka 5.
Det vet inte jag, jag är inte doktor
Känner några som jobbar på sjukhus bara och därför fått höra hur viktigt det är att berätta om graviditet så fort man vet om den då.
Men skulle gissa att det är olika med olika smittor. Nog bäst att ta reda på det.
Förresten! Någon annan här som är vegetarian? Och har erfarenhet av vegföda under graviditeten?
Bara ett uppmanande/förslag:
Alla ni som inte gjort det, skicka gärna pm till Vick82 med er mailadress så lägger hon till er i en hemlig facebookgrupp där vi diskuterar våra graviditeter och kommande februaribebisar lite mer aktivt! Ju fler som kommer dit desto roligare! Dessutom kanske man då kan hitta blivande mammor i ens trakter!
Jag har aldrig lyckats skriva något från appen överhuvudtaget. Fått acceptera att man bara kan läsa genom den.
Nej det är väl självklart att det inte kan påverka barnet!!
Den enda frågan är väl att mamman kan få brist på järn eller B12.
Jag ska åka på kurs nu hela veckan och illamåendet är fruktansvärt!
Kan jag köpa Postafen eller måste jag prata med BM först?
Kommer också lämna den här tråden och bara vara i facebook-gruppen.
Denna är så jobbig att följa, mycket lättare med en grupp som ju är som ett eget forum.
Men FL är ett utmärkt ställe att plocka upp folk och slussa dem vidare. Går ju inte att hitta folk till en hemlig grupp via fb.
Bra sätt som vi gör
Dum fråga kanske men eftersom jag är helt okunnig så är de ju bra att veta, när ska man ringa barnmorskan? haha
Det gör du när du känner för det.
Man MÅSTE ju inte ringa henne alls om man inte vill. Mödravård är valfritt, Jag känner flera som valt att inte utnyttja den
Men det normala är väl att man ringer typ nu så får man en inskrivningstid någon gång kring v8
Vad roligt att det droppar in nya!
Grattis och välkomna
Och välkomna över till facebookgruppen också, det är där det händer
Hur kommer det sig att informationen om gruppen inte är inlagt i TS än?
Känns ganska viktigt att den blir det...
Jag plussade ju igår morse och igår eftermiddag när min man kom hem hade jag förberett en liten presentpåse åt honom. Där i hade jag bebissockor (från newbie så otroligt sööööta!!!) och det digitala cb. Han öppnar och tar upp sockor + test som jag satt ihop, kollar frågande på mig, kollar ner igen, kollar på mig och säger "vaaaa!?" Och sen rusar han fram och pussar mig :) är så glad jag inte berättade på telefon för den där reaktionen var guld värd!!
Hur berättade ni för era män?
Jag har fått feber och denna vecka måste jag bara alert då jag är på kurs.
Hur ofta kan jag ta Panodil 500mg?
Man får ju äta det under grav så borde inte vara någon fara?
Så kan det bli
Men då har du BF i mars va?