• busan00

BF februari 2016

Hur berättade ni för era föräldrar att ni vänta barn? Ja är blyg av mig å har aldrig vilja prata om nåt me dom :/

• busan00

]Erna90 skrev 2015-06-19

Har nog frågat innan men skriver igen i så fall

Har ni berättat om er graviditet eller är det en hemlighet hittills? Vilken vecka är ni i och vilka har fått veta? Jag är i vecka 7 (6+0) och vi velar om ifall vi ska berätta eller inte. På semestern ska vi hälsa på några kompisar och vi misstänker då att det kommer komma fram att jag är gravid så vi funderar på att berätta för föräldrarna idag då jag tkr att de ska få veta

först. Men egentligen hade jag gärna väntat med att berätta till efter ultraljudet vecka 12. Hur gör ni andra?

Jag är i vecka 9 (8+3) å har inte berättat för mer än min sambo å 3 kompisar, vet inte riktigt hur ja ska säga till föräldrarna då ja hatar att prata om sånt :(

Och ja har tänkt göre kubtest så vet inte om ja ska vänta tills efter de isf, för nu mår ja inte nåt illa alls typ å för 1 vecka sen så mådde ja så dåligt så ja inte ens orka va uppe ut sängen på hele dagen .. är oroligt nåt ska va fel när ja inte mår illa knappt nåt.

• busan00

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

• busan00

Nej ja berättade inte , vi valde att vänta till efter ultraljud om de går att dölja annars till vecka 12. Vill göra kubtest oså innan :)

• busan00

Anonym (Marie) skrev

Hej igen! Kul att det är så många här i tråden! :)

Jag har försökt få tag i en barnmorska men pga semester och mitt egna jobb har jag inte fått tag i någon. Ska göra ett nytt försök på torsdag med att få tag i någon :)

Undrar lite kring samtalet bara vill vara förberedd hehe, vad vill dom veta? Hur snabbt efteråt fick ni tid att träffa någon? Vad innebär första gången man träffar bm? :)

Jag ringde på en onsdag lr torsdag å fick tiden på måndag veckan efter. Då ringde ja nog väldigt sent för va då i vecka 8 nästan. Men de fick ja komma på hälsosamtal å dom frågar om alkohol å tobak å sånt sen får du en bok å papper å tid för inskrivning :) och bär du ringer då undrar hon när du senast hade mens å hur du mår å lite sånt :) vilken vecka är du I ? Lycka till !

• busan00

Vecka 10 (9+3) idag, inte känt nån symtom nästan på 2 veckor. Mår illa på morgon å under dagen när ja inte fått mat men ätet ja så blir debättre, trött å slö orkar knappt nåt men ändå så uttråkad av å inte göre nåt. Bara funderar på om allt är som de ska då ja mådde så dåligt å inte orkade va uppe å spydde rätt som de var för 3 veckor sen :/

• busan00

Idaplidan skrev 2015-06-25 10:51:47

Jag har exakt samma! Är i vecka 11 på lördag, ska kolla om den lilla mår bra idag, är så otroligt nervös!

Får man kolla de bara så där? Å hur går man till väga då? Ringa gyn lr vad? Berätta gärna sen hur de gick :)

• busan00

Någon som vet om de är farligt att äta nutrilett bars när man är gravid? Ja åt en förut tycker dom är så goda å de borde väl va jätte å nyttigare än godis? Ja äter de inte för å banta utan för de suger i magen å tar de ist för godis

• busan00

Men kan du vara farligt då att ja tog den baren? Tänk om de blir nått fel pga de :/ är så nojig för allt ..

• busan00

Gud va ja är hungrig hele tiden,ätet nästan konstant hele dagen å blir inte mätt är lika hungrig efter en stund igen finns lixom inget stopp. Äter ju som vanligr varje gåmg oxå, å äter ja inte så mår ja illa å fr ont i huve :( Bara idag har ja ätit lika mkt som ja skulle gjort vanligt vis på 2 dagar :/ någon mer som är sån?:p känns som ja kommer väga flera hundra innan ja är klar ;) haha

Svar på tråden BF februari 2016