Inlägg från: Anonym (:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:))

Välja mellan kärleken och barnet?

Blev på smällen efter en månad... För mig fans inte abort som alternativ... Sa helt enkelt antingen är du med eller så försvinner vi.. I dag har jag en underbar son, som ingen av oss ångrar!!! Vi är dock inte tillsammans längre, men höll i hopp i nästan tio år... Tror män måste växa in i rollen, då dom inte känner som vi. Dom växer på vägen och är ofta lite rädda ;)... Om ni ändå har planerat att skaffa barn om ett tag, vad är problemet? Finns aldrig en perfekt tid att skaffa barn... Och man lär känna den man älskar när det är slut ;) Följ ditt hjärta :)

Finns inga garantier även om man varit tillsammans i 10år.... Det finns tjejor som hamnat i klemateriet redan i 30års åldern... Det som är självklart i dag, behöver inte vara det imorgon!!! Ts är inte 18... Utan ändå rätt "gammal"...

tankfull skrev 2015-05-29 11:42:50 följande:

Visst kan det dröja - jag var själv 36 år då jag blev gravid igen men då hade jag varit ihop med pappan 4 år och vi beslöt tillsammans om graviditeten. Jag tycker att det är oschysst att tvinga någon att bli förälder om han inte vill och det är en dålig start på ett gemensamt föräldraskap oavsett om man fortsätter leva ihop eller inte. Men det är mer förståeligt att man behåller barnet även om pappan är tveksam om man själv är gammal och kanske inte får fler chanser. Är man 27 år så har man förhoppningsvis många fertila år kvar.

TS säger att hon vill ge killen hon varit ihop med i drygt en månad en chans att fundera på om han vill bli förälder ihop med henne, hur man nu kan avgöra det utan att känna nån - men samtidigt gör hon klart för oss att hon vill behålla barnet oavsett vad killen säger och då bestämmer hon över resten av den killens liv.

Jag hade inte velat att nån annan tvingade mig att bli mamma!

TS har ju redan bestämt sig och vill egentligen bara prata av sig och få de "rätta svaren" som stämmer med hennes vilja att fortsätta graviditeten. Jag hoppas att killen känner att han vill bli pappa och att allt går bra i fortsättningen, men jag tycker det är fel om TS beslutar över killens huvud och inte låter honom bestämma över sitt liv.

Finns något som heter kondom!!! Vill man inte göra någon på smällen använder man den ;) Men många killar ska vara efter kloka... Men ändå vara med och bestämma när det handlar om vad kvinnan ska göra med sin kropp och barnet. Hur vore det om de redan från början tog ansvar??? Det gick ju bra att ligga... Var han inte redo, skulle HAN skydda sig!!!
    tankfull skrev 2015-05-29 13:14:50 följande:

Ja, TS ville ju inte diskutera den delen med att skydda sig skrev hon i trådstarten, så det kan ju vara så att det är hennes fel att hon blivit gravid och killen trodde hon hade skydd - det framgår ju inte! Det finns till och med tjejer som säger att de har skydd (som sen helt otippat inte fungerar) för att de vill bli gravida. Det finns tjejer som påstår att de inte kan bli gravida och sen blir det ändå.

Och att killen har lika mycket rätt att bestämma då ingen av parterna skyddat sig men båda två ska bli föräldrar måste väl ändå vara det schysstaste!

Spelar ingen roll, vill man vara säker skyddar man sig!!! Finns inget annat!!! Barnet hamnar i kvinnans kropp det är hon som måste göra ingreppet!!!! Alltså måste hon vara säker på vad hon vill!! Amen!!!
    tankfull skrev 2015-05-29 14:05:14 följande:

BS. Om en kvinna påstår att hon tar p-piller eller nåt annat och att hon inte har könssjukdomar så litar mannen på att hon talar sanning. Det finns egentligen ingen tidsgräns för då man kan känna att man sluta med kondom och vara helt säker - så då måste man ha kondom även i långa förhållanden varje gång man har sex. Och det har folk inte.

Och om en kvinna inte vet om hon är redo att bli mamma el inte eller om mannen hon ligger med är redo att bli pappa så är det väl fruktansvärt viktigt att hon ser till att skydda sig - annars får hon kanske gå med på att göra abort då.

En abort innebär inte att man aldrig kan bli gravid igen. Men ett barn förändrar hela livet. Amen!

Så är det tyvärr, vill man inte bli gravid, göra en annan gravid, eller få andra roliga sjukdomar... Ja då har man ett ansvar mot sig själv att skydda sig :) Finns också dagen efter piller om kodisen skulle spricka... Vet att många inte gör det!!! Men så är det, hur tråkigt det en är :( Nu tror inte jag TS har lurat sin kille, hoppas inte det!!! För det är sjukt!!! Utan han viste någ hur det stog till.. Men vad vet jag?! Vet bara att man använder inte abort som preventivmedel... Ja man kan bli skadad av en abort... Man kan bli steril eller bli svårt att bli gravid, deprimerad... Det är ett in grepp i kvinnans kropp, kroppen som kvinnan själv är chef över!!! Som man bäddar får man ligga....
    Anonym (Vill inte) skrev 2015-05-31 05:45:34 följande:

Exakt!

Det var precis det han kom fram till också när han väl tänkt färdigt oh kommit över känslan av "vad ska mamma säga"

Jag har aldrig kunnat föreställa mig att vara tillsammans med någon i flera år innan man går vidare, jag tror inte jag skulle stå ut utan det skulle nog falla inom ett år om det inte fanns plan på familj nästan från början. Det är ju familj jag vill ha, jag har inget intresse av att bara vara ett par jättelänge först. 

Aldrig tidigare har jag lyckats hitta någon som känner lika dant, men nu äntligen har jag visst det

Jag ändrar i trådstarten så alla vet att problemet är borta nu.

För er som vill fortsätta diskutera sexualmoral eller lämplig ålder att inte göra abort så finns ju tråden kvar, men jag tror jag lämnar den nu.

Tusen tack för stöd!

Härligt :))))) Grattis och lycka till :))))
    Anonym (hmmm) skrev 2015-06-02 09:50:29 följande:

Låter mer som du planerat denna graviditet. Tyvärr men killar/män tänker inte som vi gör. Så kan nog känna att du har lurat in honom i detta.

Men skit... Hon har varit ärlig!!! Om han lyssnar med "lillhjärnan" får han ju skylla sig själv!!! Killar inte dumma, dom vet nog hur barn blir till ;) Tur att båda blev glada ändå :)
Svar på tråden Välja mellan kärleken och barnet?