Välja mellan kärleken och barnet?
Tack så mycket!
Ja, det kan ju också hända... Jag är förmodligen bara i v4 för jag tog ett test i måndags som var negativt.
Vi har bara varit tillsammans 1,5 månad men det har varit intensivt och vi har verkligen lärt känna varandra jättemycket på den här tiden. Och pratat om barn och att vi båda vill ha det snart (men kanske inte riktigt SÅ snart).
Ja, det enda jag kan göra nu är förstås att vänta på att han känner efter färdigt. Kan ju hända att han kommer fram till att han också vill behålla det.
Ska försöka ha lite tålamod och så kanske vi kan prata om det igen om ett par dagar. Så får jag ta det från hur han känner sen.
Jag tror att en jättestor faktor för honom är vad alla andra ska säga. Allt det där "Men ni har ju just träffats! var det inte planerat? vad oansvariga ni är!"
Och det är vi ju. Och jag är beredd att stå för det. Hoppas han också är det.
Tack igen för stöd.
Är du i 30-årsåldern kan jag förstå om du är mer osäker på hur du ska göra.
Jag gjorde en abort då jag var i 20-årsåldern och jag är så glad att jag inte är för evigt knuten till den mannen som gjorde mig gravid. För det handlar inte bara om att du blir mamma - går ni isär så ska kanske han och hans släkt vara med ditt barn hälften av tiden och uppfostra och forma barnet som de tycker. Det tål att tänkas på.