Välja mellan kärleken och barnet?
Anonym (Vill inte) skrev 2015-05-30 19:03:05 följande:
tankfull skrev 2015-05-29 13:14:50 följande:
Ja, TS ville ju inte diskutera den delen med att skydda sig skrev hon i trådstarten, så det kan ju vara så att det är hennes fel att hon blivit gravid och killen trodde hon hade skydd - det framgår ju inte! Det finns till och med tjejer som säger att de har skydd (som sen helt otippat inte fungerar) för att de vill bli gravida. Det finns tjejer som påstår att de inte kan bli gravida och sen blir det ändå.Och att killen har lika mycket rätt att bestämma då ingen av parterna skyddat sig men båda två ska bli föräldrar måste väl ändå vara det schysstaste!
Okej. Avskyr att ni måste göra gissningar, men för att undvika vidare vilda spekulationer så får jag väl bemöta detta:
Redan innan vi hade sex första gången hade jag berättat att jag inte gick på p-piller.
När vi började frågade han om vi skulle skydda oss. Jag sa att jag tyvärr inte hade några kondomer hemma och att det mycket väl kunde vara risk för graviditet men att jag trodde att ägglossningen redan varit. Jag var alltså tydlig med att det var en risk vi tog och vi valde att ta den risken.
Dumt och oansvarigt? Ja, absolut. Men det var åtminstone ömsesidigt. Ingen av oss lurade den andra.