• Cyanea

Någon som kan lugna mina nerver? Spotting dagen före TD med starkt Plus!

Hej på er!

I fredags var det officiell TD efter FET med 5-dagars blastocyst. På torsdag förmiddag fick jag en liten rosa spotting i bindan. Jag gav upp, förberedde mig på negativt test och allt annat man gör när det går åt skogen. Några timmar senare, kring kl. 16, tog jag ett CB-plus som visade ett extremt starkt plus. Morgonen därpå tog jag ett CB-digital som visade gravid 2-3 veckor. 

Jag har tack och lov, "peppar-peppar", inte sett mer blod eller liknande sedan in torsdags, men oroar mig fruktansvärt eftersom vi fick missfall som började precis så vårt förra FET. 

Någon som varit med om liknande? 

• Svar på tråden Någon som kan lugna mina nerver? Spotting dagen före TD med starkt Plus!
  • Cyanea

Idag kom lite blod på applikatorn för min Lutinus... Fan... Det är missfall, eller hur? :'(

• Cyanea
    Susodus skrev 2015-06-07 10:12:18 följande:

Samma sits som dig, hur har det gått? Bara gråter.

Usch :( Känner med dig. Jag vet inte hur det gått, det slutade igen. *Pepparpeppar*. Just nu hoppas jag att det bara beror på att slemhinnorna är irriterade av Lutinus. 

Du då, hur är det? Vad händer? 
  • Susodus

Testdag idag, igår vaknade jag med migrän (fick migrän när jag fick positivt på stickan i tisdags också). Sedan såg jag blodet. Testade med CB och det står 1-2 veckor så det tyder väl på att det är för låga hormonhalter för vad det ska vara. Verkar vara ett pågående missfall. Tänker att migränen igår var ett tecken på att hormonerna chockdök. Vet ingenting, väntar på samtal från kliniken, men jag antar att det går åt skogen igen. Det känns så orättvist och onödigt.  Denna glädje och detta hopp och sedan missfall. Drar i sista halmstråna, men det kommer vara kört. Detta är försök två för barn tre, sammanlagt försök nr 9. Vad det tär...

För mig är det rejäl blödning.

• Susodus

Kliniken ringde och de säger att jag är gravid tills motsatsen bevisats, att jag ska göra nytt test på torsdag och att inte måla fan på väggen, men jag tror ändå att det är missfall, det drar bara ut på det...

• Cyanea

Usch, vad ledsen jag blir för din skull :'( Håller alla tummar jag kan för att det är något annat som pågår och inget missfall. Det var så det hände när jag fick mitt missfall, för få veckor på CB-digital och blod strax därpå. De sa samma till mig, så jag bara antar att det finns ett helt gäng människor som är gravida trots blödning. 

Massor med styrkekramar!!! 

• Susodus

Jag är helt förvirrad för pluset blir starkare, blödningen började i söndags och då stod det cb 1-2 v. Igår em tog jag en till cb och tänkte att det var ju slöseri med pengar, men då stod det 2-3 v alltså 3 dagar senare, så hcg måste alltså öka. Jag blöder fortfarande som mens, kanske lite tunnare. Idag har jag lämnat blodprov och ska lämna ett till på fredag och då få någon form av hum hur nivåerna ser ut. Oj vad jag surfar om blödningar etc. Barnmorskan på kliniken säger att det är vanligt att man blöder även rikligt i början. Jag är förvirrad, men har kvar lite hopp, det kan ju vara den ena som blött ut, utomkveds, man jag har inte ont, genombrottsblödning, ett kärl (fast då undrar jag om det blöder så här länge, det är ju dag 4 nu) Hittar ingen bra fakta om blödningar.

• Cyanea

Jag tror inte att man kan veta varför det blöder, mer än att det finns många bra förklaringar. Jag känner en hel del som blött ganska mycket i sina graviditeter där det inte varit några som helst problem (nära vänner, alltså). Hoppas att du kan ta en dag i taget. När jag fick mitt missfall kunde jag se att embryot kommit ut, det var liksom en liten klump med hinnor istället för vanligt koagel eller slemhinna, så har du inte sett något sånt är det säkert också ganska lugnt. 

• Susodus

Gjorde hcg blodtest, i förrigår hade jag 337, idag 647, normala värden för dag 18 och 20.

• Cyanea
    Susodus skrev 2015-06-12 15:48:58 följande:

Gjorde hcg blodtest, i förrigår hade jag 337, idag 647, normala värden för dag 18 och 20.

Vad härligt att höra - grattis!!! :D 
Svar på tråden Någon som kan lugna mina nerver? Spotting dagen före TD med starkt Plus!