Susodus skrev 2015-06-30 14:47:14 följande:
Hur känner du i magen? Jag är helt nojig och känner dragningar och pirr, jag mår ju väldigt illa så jag tuggar tuggummi dagarna igenom, det hjälper, jag blödde ju efter förra VUL så jag är rädd för det igen, men än så länge bra, men pirr, kanske könner efter för mycket. Har läst sådana här trådar då man sett fostret och sedan dagarna efter har det blött ut. Måste sluta noja!
Jodå, det drar. Jag har jättelätt att sträcka mig i magtrakten. Mår också jäkligt illa och oroar mig jämt ;) När det pirrar, sträcker, drar eller gör ont någonstans i magen brukar jag försöka peka ut stället för mig själv. Så gott som alla gånger sitter det på högra eller vänstra sidan, så då brukar jag tänka att det inte är livmodern ;) Kanske funkar att tänka så för dig också?
Det är så väldigt förståeligt att du nojar. Vi har råkat ut för så mycket tråkigheter, vi som försökt så länge, så vi har liksom lite för mycket att förlora. När jag nojar för mycket brukar jag säga till mig själv "Du kan inte påverka det här. Det som händer det händer, och det är inte ditt fel. Det är så det går ibland, och du överlever det.". För så är det ju. Det finns inget vi kan göra, och det händer väl av en bra anledning.
Jag tycker att du ska tillåta dig att tro på det fram tills motsatsen bevisat. Ta en dag i taget och säg "Just nu är jag gravid". Du behöver inte förbereda dig på det värsta, för du har redan hanterat det värsta hundra gånger om. Du kan den biten. Låt dig själv tro en dag i taget och hantera de problem som uppkommer när de kommer, inte i förväg :) (Mycket lättare sagt än gjort, men det känns så tråkigt att du ska behöva vara så orolig hela tiden <3 )