999 skrev 2016-01-15 21:56:06 följande:
Jag tycker det är konstigt att de inte sparade spermierna som hittades vid biopsin, hade det inte varit bättre att frysa dem ifall att det värsta skulle hända? När min man gjorde biopsi så sa de att om så en enda spermie hittas så skulle den frysas. Likaså innan dess, när han lämnade spermieprover. Nu kommer det säkert gå bra på mikrotesen men jag är bara nyfiken på hur de törs slänga bort spermier, när produktionen är ur funktion, om du förstår vad jag menar?
Har ni bestämt datum för mikrotesen? Vi vill vänta några månader, så kanske april, maj...
Jag har ingen aning, har vart i sån chock, och är fortfarande, så jag kommer mig inte för att ställa en enda fråga när vi är på kliniken. De sa bara att de var få och långsamma och att det inte brukar frysa dem då chansen är liten att det ska funka. De använder sig av färska spermier då det är mkt större chans då. Förstod de som att de gör en testbiopsi först och sen gör de en i skarp läge, tar äggen samtidigt.
En vi känner har också gått på Carlanderska och gjorde biopsi och de va samma sak där att de inte frös ner. Han gör en biopsi till den när de vill börja.
Får fråga på nästa besök om jag kommer ihåg.
Men produktionen är inte ur funktion på min sambo, den är nedsatt.
Undra om de har att göra med att man betalar så mkt pengar å då vill de inte använda frysta när det minskar chansen så mkt? Tanken bara slog mig nu... med äggen frågade de ju om vi ville frysa med inget ang spermierna.
Jag börjar spraya 29/1 så preliminärt blir de i v. 8 eller 9.... Och de kommer sätta in två embryon, om det blir några då...