askyfullofstars skrev 2018-10-31 10:36:23 följande:
Vi har gjort två försök med insemination och skulle gå över till IVF, läkaren på Triangeln avrådde oss dock och tyckte det var alldeles för tidigt för mig. Fått hem recepten för IVF och allt men så plussade jag och har varit i chock sedan dess. Kommer vänta tills VUL tills jag vågar ta in det då jag är så tidig. Gjorde akupunktur i samband med senaste försöket, vet inte om det har någon betydelse.
Det stämmer. Vår donator är halv ryss och halv ukrainare, han är sååå söt. Både jag och min man blev helt tysta när vi såg honom första gången. Det var han vi bara skulle ha.
Jag hoppas allt går vägen för er med, var står ni i processen?
Fick ni se barn-bilder på donatorn? =)
Vi har träffat en kurator som har "godkänt" oss för att få donerade spermier, men vi väntar också på att min man ska få göra en ny micro-tese. Det blev ett annorlunda möte hos kuratorn eftersom vi inte ens vet om vi behöver använda donerade spermier, men kuratorn var väldigt gullig och förstående.
Jag ska ringa till kliniken när jag får min nästa mens för att se om jag kan göra ett nytt äggutplock denna cykel. Om de inte har tid att plocka ut mina ägg denna cykel lär jag få vänta till efter nyår, för cykeln därpå kommer nog infalla när kliniken har stängt. Om de hittar spermier vid min mans operation använder vi dem, men om de inte hittar några spermier befruktas mina ägg med donerade spermier.
Jag vill bara ha det här sista försöket avklarat. Vi har hållit på så himla länge och jag är så trött på kliniken (landstinget) vi går hos. Det känns som om de gör fel hela tiden så jag har inget förtroende för dem överhuvudtaget.