Avsaknad av spermier
Det gick bra med gonal-f, dos 50. Fick en mogen ägg, 13 mm vid första VUL och 17.5 mm vid andra VUL. Tog Ovitrelle när ägget beräknades vara 19.5-20 mm. Åkte in för insemination 36 timmar senare och då hade ägget ännu inte släppt, tror det dröjde 2-4 timmar ytterligare innan det släppte så nu förstår jag verkligen vikten av en bra timing. Vem gör du ultraljud hos? Har du ingen möjlighet till privat gyn så du verkligen kan mäta äggblåsorna istället?
Minns att jag haft diskussioner om hur det känns att få en annan mans spermier i sig. Jag var ju orolig att det skulle kännas konstigt att bli ?befruktad? i en gynstol... Jag måste inflika att det fanns inga tankar kring det väl där. Min man stod bredvid och jag frågsde honom efteråt om det var jobbigt, han svarade att det inte alls var jobbigt att bruka en annan mans spermier. Det kändes verkligen som ett vanligt läkarbesök, inget ?sexuellt? med det eller laddat på något sätt. Kanske därför det känns konstigt idag, som att vi inte alls har gjort ett försök denna månad... :)
Vi kände som ni efter vår förra insemination. det var inget konstigt alls! Håller tummarna nu!