Avsaknad av spermier
Jag tror inte att det är olika för olika patienter. Min man har redan gjort en öppen testikel-biopsi och de vet att han knappt har några spermier och de få spermier de fick fram vid operationen klarade inte av att frysas ned. De vet redan att det här är vår enda chans. Ni kanske hittar massa spermier som går att frysa, så hoppas att ni kan försöka vara glada att ni får micro-tesen på en gång och slipper göra andra operationer! Vi började försöka få barn för 2,5-3 år sedan och har utretts/väntat i nästan 1,5-2 år... KramVi ska göra Micro-tesen och äggutplocket nästa vecka. Jag gör det långa programmet och har sprayat i en månad och en vecka nu. Nu har jag halverat spraydosen och tar sprutor samtidigt. Läkarna är jätterädda för att jag ska överstimuleras för på det senaste ultraljudet hade jag tre jättestora ägg (som kanske kommer släppas redan innan), 16 stora och minst 10 andra på gång. Läkaren trodde att de skulle kunna plocka runt 20 ägg totalt. Jag har haft jättemycket biverkningar av sprayen och nu börjar det bli riktigt jobbigt med alla äggen som är på gång...
Enligt läkaren är det svårt att stimulera kvinnor som mig, som har väldigt mycket ägg eftersom vi lätt blir överstimulerade. Men de hoppas verkligen att det kan tajma micro-tesen och äggutplocket.
Har ni kontaktat några kliniker i Danmark eller Spanien än?
Kram
Uppdatera oss hur det gick sen!!
Varit i kontakt med Vitanova, skickade iväg alla papper idag. :) Var inställd på att jag skulle börja med IVF men tror jag ska testa insemination först.