• Tevira

Avsaknad av spermier

Kajsakaj skrev 2016-01-12 16:06:38 följande:

Nu har jag haft telefontid med läkaren. Fruktansvärd besvikelse! Kändes som att jag störde och inte kunde ställa alla frågor. Stressat och som att hon ville avsluta samtalet så fort som möjligt. Kände mig nästan gråtfärdig när vi hade lagt på. Detta är ju det första infosamtalet vi har fått och vi har räknat dagarna för att äntligen få lite mer information. Jättetråkig upplevelse. (förlåt för gnället men blev faktiskt riktigt deppig av detta)

Usch vad tråkigt att samtalet blev så! Vilken besvikelse... Fick du några svar? Hoppas att du har bra stöd från andra i din närheten. För empati och bra bemötande saknas ofta från sjukvården när det gäller detta området verkar det som. Kram till dig!
  • Tevira

Hittills har vi tyvärr ofta upplevt att vi fått ett dåligt bemötande. Men självklart finns det de som är förstående och hjälpsamma också :) Sen är det en väldigt känslig situation som man befinner sig i när man söker hjälp precis som ni skriver. Därför tycker jag också att det borde vara högt prioriterat att ha ett bra bemötande och ta sig tid att lyssna och svara på frågor. Vi funderar på att byta klinik till en privat, gör det om det verkar dröja ytterligare tre månader innan vi kallas nästa gång. Vi har inte alls fått svar på ungefär hur lång tid de olika möjligheterna kan ta om det blir IVF eller donation.. Känns jobbigt att inte kunna ha någon tidsuppfattning alls att kunna förhålla sig till.

• Tevira

Fick precis samma besked idag lompan! Hur känns det för er? Tydligen så kan vi inte göra biopsi privat som vi hade fått besked om innan att vi kunde..

• Tevira

Jag tänkte i princip samma sak... Tydligen så ville inte Cura göra biopsin nu längre för att det är ett kirurgiskt ingrepp :/ Fattar ingenting. Det skulle gå att ordna inom några veckor sa de när vi var där. Orkar inte vänta längre. Får undersöka om det finns någon annan privat klinik som kan göra det. Vet ni något om donator och insemination i Köpenhamn?

• Tevira
    AnaC skrev 2016-01-19 18:46:00 följande:

Hoppas att ni får ert efterlängtade barn! Håller alla tummar:) vi bara inge lite hopp idag! Jag plussade imorse:D vi har ju gjort donation. Vi är så glada och lyckliga idag!!

Jättestort grattis!! Roligt att höra att det lyckats för er!
  • Tevira

Nu har vi varit på biopsi. De HITTADE spermier!! :D Så glada är vi nu och ser fram emot att få försöka med ivf!

• Tevira

Ja helt underbar och ofattbar känsla! Jag var mer inställd på att de inte skulle hitta. Hoppas att ni också får samma svar, håller tummarna!

• Tevira

Tack för grattis!

Vi fick också svar direkt. Tog nog en minut innan de kom tillbaka med besked. De hittade i bitestikeln så de slapp öppna upp och försöka hitta i testiklarna. Samma här och spermaproverna har också visat noll men alla andra prover har varit normala.

Svar på tråden Avsaknad av spermier