• Jadu

Avsaknad av spermier

999 skrev 2016-06-09 21:29:03 följande:

Ja det är lite konstigt, men hon kanske anser att hon kan göra den bedömningen utifrån vad hon fått fram under utredningen. Min man har något mindre testiklar än normalt sa dem, det var det enda som var lite avvikande. Har de sagt något om det?

Läkaren som vi hade när vi gjorde utredningen sa att min man hade något mindre testiklar än "normalt" så får väl se om de går att hitta spermier via biopsin. Har typ ställt in mig på att de kommer vara 0 på nästa spermaprov med.
  • Jadu
    lompan skrev 2016-06-10 17:30:12 följande:

Hej alla!

Som sagt det är bara glömma odds och statistik, man vet ändå inte i vilken ända av spektrumet man kommer hamna. Man kan ha tur eller otur. Hos min karl hitta man inga spermier trots att allt var normalt och läkaren sa att vi mest troligt skulle hitta. Jag håller alla mina tummar och tår för att ni ska hitta, annars kan jag trösta er med att ni inte kommer sitta barnlösa om ni verkligen vill ha barn ändå. Jag är på Ruvardag 9 med ett embryo som vi använt donator spermier till, jag tittar fortfarande på odds och statistik för att lyckas men det finns fortfarande inget som säger om just jag ska lyckas trots toppembryo. Jag måste bara acceptera att ödet har sin gång!

Lycka till allihopa!

Håller tummarna att ni lyckas.

Hur länge fick ni vänta på en donator?
  • Jadu
    Snövit1 skrev 2016-06-10 17:16:31 följande:

Ja jag förstår det! Men som du säger, man får försöka tänka bort det och njuta av sommaren. :)

Lättare sagt än gjort ???? men är ju bara att försöka.

Var ultraljudet för att se om han hade blockader eller varför gjordes det?
  • Jadu

Ringde sahlgrenska idag,vi har plats 8 i kön så hon trodde vi skulle få en tid sep/okt. Så nu ska vi koppla bort detta och njuta av sommaren så hösten kan komma fort. Första gången jag "längtar" till hösten.

• Jadu
    lompan skrev 2016-06-30 18:25:26 följande:

Fick veta för två veckor sen att jag är gravid! Hallelulja moment! Måste säga dock att rädslan för missfall är som ett stort svart moln!

Tevira skrev 2016-06-30 21:03:31 följande:

Grattis!! Så fantastiskt! :D Håller tummarna för att allt ska gå bra. Försök att koppla av och njuta så gott du kan!Hoppas att du kan njuta av sommaren :) Jag och min sambo har tid i augusti. Så det är ju snart men tycker att det är svårt att koppla bort tankarna på det för att njuta av sommaren istället..

Grattis lompan! Håller tummarna för er:)

Det är ju bara en månad drygt,då hade jag nog inte kunnat koppla bort men hoppas ni kan det ????
  • Jadu
    lompan skrev 2016-07-02 11:52:15 följande:

Vill bara lugna dig med att säga att ingenting gjorde ont, varje fall för mig. Jag hade byggt upp nå i tron att allt skulle göra fasligt ont. Vid äggplock var man så drogad, och glad för varje litet ägg dom hittade. Tiden mellan sprutstart och äggplock går jätte fort,tiden mellan insättning å testdag kryper fram. Sen tror jag att bara för man blir gravid så släpper inte oron. Man googlar missfall varje dag, hur många får det, hur många får missed abortion, kan jag få det? Osv.

Jag har mått jätte illa sen jag blev gravid, det är ett tecken på en frisk bebis och jag är ibland glad att jag mår så även om det ibland är väldigt påfrestande!

Måste fråga, vet ju att allt beror på om de hittar något via biopsin men om de skulle hitta spermier så hur lång tid tar de fr biopsin till insättning? Sen hur lång tid från första besök till biopsi? Tänkte så man får ett litet hum.

Jag har ställt in mig på att biopsin går åt helvete så slipper man bli besviken just då.. men samtidigt så finns de ett liiiitet hopp inom mig.

Håller tummarna att knodden stannar kvar :)
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-18 20:00:58 följande:

Hej,

Hur har det gått för er?, tänkt på er. Min sambo har inga spermier, men hittades via pesa/tesa.

Här står det still.. vi väntar fort på att få komma på vårt första besök på sahlgrenska.. när jag ringde innan de stängde för sommaren trodde hon de skulle bli sep/okt för då hade vi plats 8 i kön.
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-19 21:01:18 följande:

Är det för pesa/tesa ni väntar på, förstod att ni inte hade gjort ngn.

Vi gick privat , hade inte klarat av väntetiden.

Hoppas det går bra o lycka till

Tack.

Jadu.. jag antar att vi ska eller han ska göra en biopsi.

Vet inte så mkt, vi gjorde utredningen privat och de skicka remiss till sahlgrenska pga spermaprov visa på 0.

Väntan har vart jobbig Men vart "skönt" att det vart sommar och man kunnat hitta på saker.

Har ni fått Göra insemination eller hur ligger ni till?
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-20 06:57:22 följande:

[quote=76897594][quote-nick]Jadu skrev 2016-08-19 22:36:33 följande:[/quote-nick]Tack.

Jadu.. jag antar att vi ska eller han ska göra en biopsi.

Vet inte så mkt, vi gjorde utredningen privat och de skicka remiss till sahlgrenska pga spermaprov visa på 0.

Väntan har vart jobbig Men vart "skönt" att det vart sommar och man kunnat hitta på saker.

Har ni fått Göra insemination eller hur ligger ni till?[/

Vi betalade 6000 kr för ingreppet där de hittade spermier som kunde frysa ner så det blev även 1000 kr till. Vi gick sedan vidare med ivf. Har gjort två, en som inte fastnade och en som fastnade men som slutade med missfall. Snart sätter vi igång med ivf 3.

Det är så jobbigt att få besked att det inte finns en enda spermier, så ivf är vår ända chans. Men det gick många tankar innan dess . Men vi hade redan bestämt om de inte skulle hitta några spermier så skulle vi åka till Danmark.

Hoppas att ni snart får tid så att ni får information hur det ligger till.

Usch vad tråkigt med missfall, håller tummarna att det blir 3e gången gillt!!

Fick ni vänta länge när de betala själva?

Ja tankarna snurrar en del när man får svaren, trodde man förberett sig men när man väl sitter där så känns det som hela världen slås undan. Just nu känns det som att hela världen utom vi blir gravida.
  • Jadu

Yäääy! Idag fick vi samtal om avbokning så nästa vecka ska vi på vårt första besök på sahlgrenska ????

Svar på tråden Avsaknad av spermier