• Anonym (Sara90)

Avsaknad av spermier

NZZZZ skrev 2017-08-10 22:16:49 följande:

Håller tummarna för dig! Uppdatera oss! Kommer ni få göra ultraljud inför inseminationen? :) Du får gärna adda mig på fb om du vill att vi ska följas åt, är inte inne här lika länge. Säg till isf så skriver jag PM.

Fick mens i fredags, ringde då mottagningen för att förbereda att om två veckor kommer ägglossningen. Så säger barnmorskan bara; det kanske vi inte hinner med denna månaden! Jag fick en chock!! De sa på mötet innan sommaren att i slutet av Augusti kör vi. Och nu helt plötsligt var det saker kvar att fixa. Känns hur tråkigt som helst om vi måste vänta till september.

Vet inte om de gör ul inför men det tror jag, för att kolla äggen.

Händer det något för er nu efter semestern?
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-08-14 13:25:12 följande:

Men... va?!

Varför måste ni vänta? Stänger kliniken då?

Ska göra en TESA/PESA i september. Det är andra försöket. :)

Nej, de har öppet. Vet inte egentligen. För att läkaren inte hunnit välja spermie ännu och de hade inte fått psykologbeskedet ännu heller. Men hoppas verkligen på augusti , att det löser sig. Man betalar ju ändå.

Spännande! Fanns det några alls spermier första gången?
  • Anonym (Sara90)
    odie skrev 2017-08-14 20:31:42 följande:

Vad tråkigt att höra, vi förberede dem en månad innan så att vi garanterat skulle få tid med oss (hade oregelbunden mens men sa att den veckan kommer den ungefär och då bad de oss kontakta dem på dagen mensen kom) hoppas att ni kan få starta snart!!

Ja i juni sa de att vi skulle börja i augusti! Lyckades ni på donation? Hur många försök har ni gjort/ gjorde ni?
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-08-14 22:09:37 följande:

Nope. Men det gjordes bara en TESA då och inte PESA och det var flera år sedan så vi gör ett sista försök när landstinget ändå beviljade det.

Usch. En månad är ju sååå länge att vänta när man väntat ungefär hela livet. Hoppas det ordnar sig!

Okej, hoppas hoppas att det finns något där! Hålller tummarna!

Ja en månad låter för utomstående som ingenting, för oss är det en fruktansvärd påfrestning!!
  • Anonym (Sara90)
    odie skrev 2017-08-17 22:25:32 följande:

Vi lyckades på första försöket (sep -15) och har idag en dotter på 14 månader som kom till med hjälp av ivf och donator. Har ni fått svar på när ni får börja?

Vad skönt! Men det var via landstinget? Vi fick beSked att ivf med donerade spermier inte görs privat.

Vi fick besked idag att donator är hittad o allt är klart så nästa ägglossning är det dags( troligen i slutet av veckan!) så spännande!
  • Anonym (Sara90)
    Toritori skrev 2017-08-23 00:07:43 följande:

Hej hej alla härliga och tappra! Jag är ny här. I juni fick vi tyvärr samma besked som så flertalet andra här på tråden, att min älskade sambos spermaprov visade 0 spermier i sädesvätskan. Väldigt jobbigt såklart. Han har nu gjort en första undersökning hos läkare och alla prover var normala förutom förhöjt FSH-värde som indikerar på att något är galet. Vi väntar nu på Micro-tese med en kötid på 4-7 månader i Stockholm. Dock har dem inte tänkt göra något äggplock på mig i samma veva, men när jag läser på förstår jag att det är bättre att frysa ett embryo än spermier (om de skulle hitta några). Vet någon här vad som är vanligast? Har ni andra som gjort micro-tese gjort äggplock samtidigt? Tack för ert stöd, det är skönt att prata med andra i samma situation. 

Välkommen! Vet inte mycket om äggplock samtidigt som micro-tese tyvärr. Hur tänker ni kring spermiedonation? Är det något ni pratat om?
  • Anonym (Sara90)

Nu har vi gjort första ( förhoppningsvis sista) inseminationen med donator.

Det spände o gjorde lite ont när hon förde upp katetern, men är väldigt känslig för vanliga gyn-undersökningar också.

Inget ultraljud gjordes.

Nu väntar 2 veckor av vånda!! Hoppas på mitt första plus!

• Anonym (Sara90)
    Vifårse skrev 2017-08-26 19:57:33 följande:

Åh vad spännande! Vi har också kommit fram i kön för insemination med donator men har givetvis äl nu på helgen ???? Håller verkligen tummarna för dig!!

Vifårse skrev 2017-08-26 19:57:33 följande:

Åh vad spännande! Vi har också kommit fram i kön för insemination med donator men har givetvis äl nu på helgen ???? Håller verkligen tummarna för dig!!

Vad skoj! Vart går ni? Vi är på carlanderska i Gbg, (betalar allt själv privat) där har de insemination på helger också! Man vill ju inte gärna missa ett försök!

Tack! Än så länge känns det inget men är ju bara 4 dagar sedan..
  • Anonym (Sara90)
    Vifårse skrev 2017-08-27 20:07:49 följande:

Vi går till Ackis i Uppsala :) Ja det känns så surt! Fick brev om att vi kommit fram i kön en vecka innan de stängde för semester, sen äl dagar innan de öppnade igen och nu på helg... men hoppas det är vår tur snart!

Skönt att de har på helger också, vi skulle gjort micro-tese på carlanderska förra sommaren men så började de med samma ingrepp på ackis i samma veva så nu kör vi via landstinget istället.

Vad trist!! Hoppas ni kan köra nästa ägglossning! Håller tummarna allt allt går bra för er! Är det i naturlig cykel?
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-09-01 00:01:30 följande:

Hur går det sara90?

Ömma bröst! Det är allt! Känns som mensen är på väg, men man läser ju att det ofta känns som mens. Det enda är väl att jag är gladare, brukar ha sån grov pms. Känner mig inte så irriterad. Vi får,se. Mensen ska komma onsdag!

Har n fått tid ännu?
Svar på tråden Avsaknad av spermier