Jadu skrev 2016-07-02 12:56:07 följande:
Måste fråga, vet ju att allt beror på om de hittar något via biopsin men om de skulle hitta spermier så hur lång tid tar de fr biopsin till insättning? Sen hur lång tid från första besök till biopsi? Tänkte så man får ett litet hum.
Jag har ställt in mig på att biopsin går åt helvete så slipper man bli besviken just då.. men samtidigt så finns de ett liiiitet hopp inom mig.
Håller tummarna att knodden stannar kvar :)
För vår del var min sambo på kliniken i oktober och gjorde undersökning och tog prover. Sen blev det biopsi i mars och återbesök i juni. Nu ska vi göra första ivfen i augusti. Men det är nog väldigt olika det där.
lompan skrev 2016-07-02 11:52:15 följande:
Vill bara lugna dig med att säga att ingenting gjorde ont, varje fall för mig. Jag hade byggt upp nå i tron att allt skulle göra fasligt ont. Vid äggplock var man så drogad, och glad för varje litet ägg dom hittade. Tiden mellan sprutstart och äggplock går jätte fort,tiden mellan insättning å testdag kryper fram. Sen tror jag att bara för man blir gravid så släpper inte oron. Man googlar missfall varje dag, hur många får det, hur många får missed abortion, kan jag få det? Osv.
Jag har mått jätte illa sen jag blev gravid, det är ett tecken på en frisk bebis och jag är ibland glad att jag mår så även om det ibland är väldigt påfrestande!
Tack! Det känns bra att höra! Det är så blandade känslor nu när det närmar sig. Skönt att du mår så pass bra ändå trots illamående. Hoppas oron minskar när du kommer lite längre fram i graviditeten.