• Jadu

Avsaknad av spermier

Anonym (Li) skrev 2016-08-24 22:27:55 följande:

Vad härligt att ni är på gång :)

Ja verkligen. Dock är jag rädd att det kommer ta massa tid innan vi får tid för biopsi o alles. Men får nog ta ett steg i taget.
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-24 22:40:04 följande:

Något som man har lärt sig om man nu kan det, är just denna väntan för alla steg. Hoppas att det är någon tid inom en snar framtid och att detta är en information hur ingreppet går till , det tror jag nog att det är. Ett steg närmare målet iaf

Känns som blivit väldigt bra på att vänta. Dock har det ändå gått snabbt för oss,började utredningen i februari och på sahlgrenska har vi bara väntat sen i början av maj så får vara glad för det.

Men är ju så Att jag vill att allt ska hända nu nu..
  • Jadu

Nu har vi vart på vårt besök. Så lyckliga, det fanns sperma i provet han lämna så i okt börjar jag med det korta protokollet ????

• Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-30 18:54:32 följande:

Vad underbart, grattis. Vilken lycka. Vet hur det kändes

Tack! Känns underbart! Nu vill jag bara att det ska bli okt så vi kan börja.
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-30 19:03:30 följande:

Ja, det kan jag förstå. Så se kunde frysa ner spermier?

Vi började med sprutor i går

Åh vad kul, går det bra?

Nä detta provet var bara för att se om det fanns några så v.43/44 är de äggplock och o då lämnar han ett nytt prov.
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-30 19:22:00 följande:

Ok, vad bra.

Det går bra, tredje gången nu. Första fäste det inte o andra gången fick jag missfall i vecka 12

Usch vad tråkigt!

Håller alla tummar och tår för tredje gången!
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-08-30 19:47:39 följande:

Tack! Lycka till själv:)

:)

Måste fråga, gör äggplocket ont?
  • Jadu

[quote=76927909][quote-nick]Anonym (Li) skrev 2016-08-30 20:28:58 följande:[/quote-nick]Är väldigt individuellt. Jag tyckte att det gick bra ,men visst ont gjorde det, men varar bara i ca 10 minuter.[/quote

Kan bli spännande.. :o

• Jadu
    Snövit1 skrev 2016-09-01 15:37:13 följande:

Vad härligt att höra att det går framåt för er. Vi var på första besöket hos Sahlgrenska i juni och blev då lovade tid för biopsi i augusti - september. Då vi inte hört ngt efter semestern så ringde jag och fick idag prata med en som bokar in. Hon sa då att vi troligen får komma i november... Jag sa då vad barnmorskan sagt och hennes respons var bara att dom inte har koll på hur tiderna bokas.. Ah vad trött jag blir.. Nu står vi iaf med på återbudslistan.. Vad skönt att det gick så fort för er Jadu. Är det ngn som har koll på vad som händer efter biopsin? Om dom hittar, måste man stå i vanliga IVF-kön eller får man börja direkt?

Ja det är jätte skönt. Trodde vi skulle få vänta en evighet.

Tråkigt att få upp hoppet att efter semestern ska de göras och sen få vänta ännu längre. Jag hoppas de får ett återbud så ni får göra biopsin snart!
  • Jadu
    999 skrev 2016-09-06 18:33:59 följande:

Det är säkert individuellt, men jag hade förväntat mig det värsta. Var så fruktansvärt nervös, men man får bra smärtlindring. Jag fick dels lokalbedövning samt morfin i armen. Kände ingenting alls under själva ingreppet och trots att jag tömdes på 22 ägg så gick det fort (10 min max) och smärtfritt! Du behöver inte oroa dig, det SKA inte göra ont och om du skulle känna att det gör ont så får du mer smärtlindring.

Jag har googlat o läst och förstår att de är individuellt men ändå kan jag inte låta bli att oroa mig. Är nog mest orolig över lokalbedövningen som ska sättas.

Nu har jag ju en hel del veckor att oroa mig på.
  • Jadu
    Anonym (Li) skrev 2016-09-06 19:45:17 följande:

För min del kändes lokalbedövning ungefär som cellprov.

Okey. Ska nog inbilla mig att de kommer göra superont så blir de bara positivt om de inte gör det ;)

Efteråt? Som mensvärk?
  • Jadu
    999 skrev 2016-09-06 20:15:18 följande:

Googla inte. Jag hade sökt igen hela Google och läst massor med skräckhistorier. Var förskräckt inför äggplocket. Men som sagt, varken lokalbedövningen eller själva äggplocket kändes något särskilt och då är jag lite spruträdd. Du får följa med på skärmen om du vill också. Oroa dig inte. Har du gjort cellprov? Jag tycker det känns mer! Jag hade också förväntat mig det värsta så när det var klart sken jag som en sol, jag kände mig glad över att det inte alls var som jag hade förväntat mig. Efter äggplocket fick jag ligga kvar en liten stund, fick macka och saft. Därefter åkte vi hem och jag fick med värktabletter men behövde knappt ta några. Kändes som lätt mensvärk, knappt det.

Har ju väldigt svårt att låta bli Google, dagen innan vårt första besök på sahlgrenska googlade jag på det.. mkt bra med Google meeen dumt med.

Ja det har jag, har aldrig känt något när de gjort det förutom en gång när det var en student som fick göra det.

En till fråga, läst att man blöder efter. Är de som mens eller bara lite?
  • Jadu
    999 skrev 2016-09-07 12:57:01 följande:

Jag fick en binda ifall att jag skulle blöda, men jag blödde ingenting samma dag. Det är bara några droppar man blöder i så fall, som en följd av att de varit där och petat :) Dagen efter kom det några droppar och det var allt! Fick min mens nu två veckor efter äggplocket, då är mensen precis som vanligt.

Okey tack för svar. :)

Vad tråkigt med mens,blir de nytt försök vid nästa mens?
  • Jadu
    999 skrev 2016-09-07 18:39:19 följande:

Mensen var väntad, inga ägg befruktades. 

Vad tråkigt:(
  • Jadu
    999 skrev 2016-10-23 10:33:27 följande:

Hur går det för alla? 

Vi har precis kommit hem från andra ultraljudet. I augusti fanns sperma i sambons test så på tisdag ska vi göra äggplock!
  • Jadu
    Charlie310 skrev 2017-03-14 18:25:04 följande:

Kul att den tråd vaknar till liv igen! Gjorde ett FET förra veckan. Tjuvtestade idag och det var äntligen ett plus på stickan. Känns sjukt overkligt.

Vad kul, super grattis!

Gjorde fet igår.. så lång väntan till td.
  • Jadu
    Charlie310 skrev 2017-03-14 21:07:07 följande:

Spännande, men långsamt med ruvningen. Å andra sidan så fort jag såg plusat så började jag oroa mig för missfall... Så aldrig får man slappna av psykiskt. Lycka till! När har du testdag?

Jaa rivningen är hemsk.. tiden går så långsamt.

Gör i naturlig cykel så antar td är på bim som är den 22e.

Ja usch för oron, hoppas du kan emellanåt kan njuta av att du är gravid.
Svar på tråden Avsaknad av spermier