Avsaknad av spermier
Vad härligt att ni är på gång :)
Vad härligt att ni är på gång :)
Något som man har lärt sig om man nu kan det, är just denna väntan för alla steg. Hoppas att det är någon tid inom en snar framtid och att detta är en information hur ingreppet går till , det tror jag nog att det är. Ett steg närmare målet iaf
Nu har vi vart på vårt besök. Så lyckliga, det fanns sperma i provet han lämna så i okt börjar jag med det korta protokollet ????
Vad underbart, grattis. Vilken lycka. Vet hur det kändes
Ja, det kan jag förstå. Så se kunde frysa ner spermier?
Vi började med sprutor i går
Ok, vad bra.
Det går bra, tredje gången nu. Första fäste det inte o andra gången fick jag missfall i vecka 12
Tack! Lycka till själv:)
[quote=76927909][quote-nick]Anonym (Li) skrev 2016-08-30 20:28:58 följande:[/quote-nick]Är väldigt individuellt. Jag tyckte att det gick bra ,men visst ont gjorde det, men varar bara i ca 10 minuter.[/quote
Kan bli spännande.. :o
Vad härligt att höra att det går framåt för er. Vi var på första besöket hos Sahlgrenska i juni och blev då lovade tid för biopsi i augusti - september. Då vi inte hört ngt efter semestern så ringde jag och fick idag prata med en som bokar in. Hon sa då att vi troligen får komma i november... Jag sa då vad barnmorskan sagt och hennes respons var bara att dom inte har koll på hur tiderna bokas.. Ah vad trött jag blir.. Nu står vi iaf med på återbudslistan.. Vad skönt att det gick så fort för er Jadu. Är det ngn som har koll på vad som händer efter biopsin? Om dom hittar, måste man stå i vanliga IVF-kön eller får man börja direkt?
Det är säkert individuellt, men jag hade förväntat mig det värsta. Var så fruktansvärt nervös, men man får bra smärtlindring. Jag fick dels lokalbedövning samt morfin i armen. Kände ingenting alls under själva ingreppet och trots att jag tömdes på 22 ägg så gick det fort (10 min max) och smärtfritt! Du behöver inte oroa dig, det SKA inte göra ont och om du skulle känna att det gör ont så får du mer smärtlindring.
För min del kändes lokalbedövning ungefär som cellprov.
Googla inte. Jag hade sökt igen hela Google och läst massor med skräckhistorier. Var förskräckt inför äggplocket. Men som sagt, varken lokalbedövningen eller själva äggplocket kändes något särskilt och då är jag lite spruträdd. Du får följa med på skärmen om du vill också. Oroa dig inte. Har du gjort cellprov? Jag tycker det känns mer! Jag hade också förväntat mig det värsta så när det var klart sken jag som en sol, jag kände mig glad över att det inte alls var som jag hade förväntat mig. Efter äggplocket fick jag ligga kvar en liten stund, fick macka och saft. Därefter åkte vi hem och jag fick med värktabletter men behövde knappt ta några. Kändes som lätt mensvärk, knappt det.
Jag fick en binda ifall att jag skulle blöda, men jag blödde ingenting samma dag. Det är bara några droppar man blöder i så fall, som en följd av att de varit där och petat :) Dagen efter kom det några droppar och det var allt! Fick min mens nu två veckor efter äggplocket, då är mensen precis som vanligt.
Mensen var väntad, inga ägg befruktades.
Hur går det för alla?
Kul att den tråd vaknar till liv igen! Gjorde ett FET förra veckan. Tjuvtestade idag och det var äntligen ett plus på stickan. Känns sjukt overkligt.
Spännande, men långsamt med ruvningen. Å andra sidan så fort jag såg plusat så började jag oroa mig för missfall... Så aldrig får man slappna av psykiskt. Lycka till! När har du testdag?